BLOG BOOKAFY

7 Strategi Untuk Pembangunan Kandungan Untuk Latihan Jauh

7 strategi untuk pembangunan kandungan untuk latihan jauh | bookafy

DALAM POST INI

Organisasi hari ini menghadapi realiti baharu. Pekerja boleh bekerja dari mana-mana sahaja di seluruh dunia asalkan mereka menyampaikan output tepat pada masanya. Kemajuan teknologi yang pesat membolehkan mereka menggunakan model kerja jauh dan hibrid, terutamanya selepas wabak pandemik coronavirus.

Walaupun organisasi mempunyai program pembangunan profesional yang mencukupi untuk pekerja di tapak mereka, latihan kakitangan terpencil masih mencabar dan berkembang secara berterusan.

Mengapa Anda Perlu Pertimbangkan Latihan Jauh Dalam Strategi Pembangunan Kandungan Anda?

Kerja jauh mungkin memberi pekerja berehat daripada berpakaian, berulang-alik ke pejabat setiap hari dan menjalani gaya hidup yang membosankan, tetapi ia juga mempunyai batasannya. Memandangkan pekerja jauh hampir menjalankan kebanyakan tugas (termasuk latihan pembangunan profesional), perlu ada perbualan satu sama lain dengan rakan sekerja atau jurulatih. Hari ini kebanyakan pekerja mempunyai pengalaman melibatkan diri dalam pembelajaran dalam talian dan menyedari bahawa sesetengah sesi tidak memberikan kualiti atau nilai yang dicari oleh pelajar.

Organisasi mesti mempunyai set teras strategi pembangunan kandungan latihan untuk mengoptimumkan faedah latihan jarak jauh.

Berikut ialah tujuh strategi yang boleh digunakan oleh organisasi untuk latihan jarak jauh.

1. Memilih Modaliti Penghantaran

Terdapat pelbagai pilihan untuk kaedah penghantaran, seperti yang diterangkan di bawah.

  • Latihan segerak maya ialah tempat pelajar dan pengajar bertemu secara maya pada platform digital pada jadual yang telah ditetapkan. Para pelajar dan pengajar boleh menghadiri latihan ini dari mana-mana lokasi.
  • Asynchronous maya ialah e-pembelajaran yang tersedia untuk pelajar pada setiap masa. Modaliti penghantaran tak segerak maya membolehkan pelajar melengkapkan latihan mengikut kadar mereka sendiri.
  • Pembelajaran teradun ialah program latihan yang menggabungkan kursus segerak dan tak segerak dan merupakan modaliti penyampaian yang paling popular di kalangan ketiga-tiganya. Ia memastikan keseimbangan antara menyediakan fleksibiliti kepada pelajar dan membolehkan mereka keluar dari silo mereka dan berinteraksi dengan rakan sebaya dan rakan sekerja mereka.

2. Analisis Keperluan Latihan

Pilihan untuk menyampaikan latihan jarak jauh tidak berkesudahan. Oleh itu, organisasi mesti menjalankan analisis keperluan latihan yang tekun untuk mengenal pasti penyelesaian yang sesuai dan menjimatkan masa, wang dan sumber. Soalan utama yang mungkin dipertimbangkan oleh pasukan pengurusan latihan termasuk:

  • Apakah cabaran yang dihadapi oleh kakitangan terpencil?
  • Apakah keperluan pembelajaran utama kakitangan jauh?
  • Apakah kemahiran dan kebolehan teknikal yang sudah mereka miliki?
  • Apakah taktik dan strategi terbaik untuk memastikan penyampaian latihan yang mencukupi?
  • Apakah profil kakitangan jauh?

3. Platform Penghantaran Maya

Dengan peningkatan dalam permintaan untuk pembelajaran maya, pelbagai platform digital yang tersedia untuk penyampaian latihan juga semakin meningkat. Setiap satu menawarkan reka bentuk, komponen dan ciri yang berbeza-beza. Organisasi boleh memilih satu berdasarkan keperluan latihan, visi dan matlamat.

Pertimbangkan pengesyoran berikut apabila memilih platform penghantaran maya untuk organisasi anda:

  • Ia mestilah mudah digunakan dan dinavigasi untuk pengajar dan pelajar
  • Ia mesti serasi dengan peranti yang berbeza
  • Ia mesti menyediakan saluran interaksi
  • Ia mesti boleh menyepadukan video, audio dan media lain
  • Ia mestilah dalam bajet organisasi

4. Tindakan Susulan

Matlamat melatih pekerja adalah untuk menyampaikan pengetahuan baru dan membantu mereka mengembangkan kemahiran baru. Modul latihan akan memberikan maklumat yang diperlukan kepada pelajar. Adalah penting untuk mempunyai tugasan susulan dan memberi peluang kepada pelajar untuk menggunakan pengetahuan yang baru diperoleh dalam persekitaran yang selamat untuk menyaksikan perubahan dalam tingkah laku pelajar.

Melainkan pelajar mempraktikkan apa yang mereka pelajari semasa latihan, ia akhirnya mungkin tidak berkesan. Pembelajaran adalah satu perjalanan, dan strategi pembangunan kandungan latihan mesti termasuk peneguhan, aplikasi., dan maklum balas untuk menjadi yang paling bermanfaat kepada pelajar dan organisasi.

5. Menggunakan Simulasi

Teknologi membolehkan pengurus latihan untuk pergi ke atas dan seterusnya untuk membantu pelajar mendapat manfaat daripada program pembelajaran mereka. Organisasi boleh melabur dalam mewujudkan persekitaran pembelajaran yang merangsang yang membolehkan pelajar berlatih dan menggunakan kemahiran baharu untuk menyelesaikan masalah kehidupan sebenar dengan selamat tanpa perlu risau tentang akibatnya.

Semakin banyak pekerja berlatih, semakin mereka yakin dalam menyelesaikan masalah semasa bekerja. Untuk mencapai simulasi pembelajaran yang menarik, pertimbangkan pengesyoran berikut.

  • Membangunkan simulasi interaktif dan menawan menggunakan alat sumber terbuka
  • Gunakan alih suara untuk memberikan arahan, pembayang, frasa motivasi dan maklum balas
  • Memperkenalkan elemen navigasi dalam sistem pengurusan pembelajaran anda
  • Simpan modul berbutir dan gunakan templat untuk penyelenggaraan yang cekap
  • Gunakan teknologi Augmented Reality atau Virtual Reality dalam kandungan latihan anda

Simulasi program latihan meningkatkan penyertaan dan penglibatan pekerja, menjadikan mereka teruja dan bermotivasi untuk terus belajar.

6. Melabur Dalam Penyumberan Luar

Membangunkan kandungan untuk latihan jarak jauh ialah proses rumit yang melibatkan pelbagai lelaran, penglibatan pentadbiran yang meluas dan sokongan berterusan kepada pasukan yang bertanggungjawab untuk membangunkan dan melaksanakan latihan.

Pentadbiran mesti menerangkan dengan jelas visi latihan untuk membantu pembangun memahami matlamat latihan dan hasil yang diharapkan. Pelbagai syarikat berdedikasi membantu organisasi membangunkan penyelesaian latihan hujung ke hujung, termasuk penghantaran dan penskalaan ke rangkaian yang lebih luas.

Organisasi boleh melabur dalam penyumberan luar dan pembangunan tangkas untuk mempercepatkan transformasi latihan pekerja. Penyumberan luar akan membantu membawa profesional berpengalaman dan, dengan itu, membolehkan anda menggunakan masa dalam menyusun strategi kawasan lain untuk pertumbuhan organisasi anda.

7. Pastikan Ia Mudah

Membangunkan strategi melibatkan beberapa langkah, tugas, dan aktiviti. Ia kompleks dan memerlukan perancangan yang teliti. Untuk mencapai kandungan latihan yang berkesan, menarik dan menghasilkan hasil yang diingini, pastikan anda tidak terlalu merekayasa strategi anda.

Visi, matlamat dan objektif yang jelas untuk program latihan akan membawa anda kepada proses langkah demi langkah yang mudah untuk membangunkan strategi yang mudah.

Mewujudkan strategi pemasaran yang membuat pelajar sedar tentang program latihan baharu dan mewujudkan keseronokan juga penting.

Jalankan perintis atau demonstrasi untuk menguji keberkesanan kandungan latihan dan dapatkan maklum balas daripada pelajar. Menggabungkan maklum balas ke dalam program latihan sebelum pelancaran rasminya.

Kesimpulan

Pandemik Coronavirus telah membuka pelbagai ruang untuk diterokai dan diterima pakai oleh organisasi. Persekitaran kerja masa depan perlu strategi latihan yang fleksibel dan tangkas tahan terhadap perubahan yang tidak dapat diramalkan. Profesional memerlukan kemahiran dan pengetahuan baharu untuk mengikuti perkembangan terkini dalam dunia korporat. Ikuti teknik yang dinyatakan di atas untuk memastikan pembangunan kandungan yang menarik untuk latihan pekerja jarak jauh.

Online scheduling software

Jimat masa dan wang pasukan anda dengan Bookafy!

Menggunakan perisian penjadualan janji temu dalam talian, anda boleh mengautomasikan tempahan, peringatan, penyegerakan ke kalendar, mengambil URL mesyuarat video dan banyak lagi. Cuba Bookafy percuma hari ini!

Artikel yang Disyorkan

Bookafy currently serves businesses and organizations around the world including software companies, universities, finance companies, government organizations, non-profits, coaches, consultants, sales people, counselors, churches, wellness, photographers, tax, and many more.

Start your FREE 7 day trial!

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder