وبلاگ BOOKAFY

7 استراتژی برای توسعه محتوا برای آموزش از راه دور

7 استراتژی برای توسعه محتوا برای آموزش از راه دور | bookafy

در این پست

امروزه سازمان ها با واقعیت های جدیدی روبرو هستند. کارمندان می توانند از هر کجای دنیا کار کنند به شرطی که نتایج را به موقع ارائه دهند. پیشرفت سریع فن آوری آنها را قادر می سازد تا از مدل های کار از راه دور و ترکیبی استفاده کنند، به ویژه پس از شیوع همه گیری ویروس کرونا.

در حالی که سازمان‌ها برنامه‌های توسعه حرفه‌ای کافی برای کارکنان خود دارند، آموزش کارکنان از راه دور همچنان چالش برانگیز است و به طور مداوم در حال تکامل است.

چرا باید آموزش از راه دور را در استراتژی توسعه محتوای خود در نظر بگیرید؟

دورکاری ممکن است برای کارمندان از لباس پوشیدن، رفت و آمد روزانه به دفتر و داشتن یک سبک زندگی یکنواخت مهلت ایجاد کند، اما محدودیت‌هایی نیز دارد. از آنجایی که کارمندان از راه دور تقریبا اکثر وظایف (از جمله آموزش توسعه حرفه ای) را انجام می دهند، نیاز به گفتگوهای یک به یک با همکاران یا مربیان وجود دارد. امروزه اکثر کارمندان تجربه درگیر شدن در یادگیری آنلاین را دارند و متوجه می شوند که برخی از جلسات کیفیت یا ارزشی را که زبان آموزان به دنبال آن هستند ارائه نمی دهند.

سازمان ها باید مجموعه ای اصلی از استراتژی های توسعه محتوای آموزشی برای بهینه سازی مزایای آموزش از راه دور داشته باشند.

در اینجا هفت استراتژی است که سازمان ها می توانند برای آموزش از راه دور اتخاذ کنند.

1. انتخاب روش تحویل

گزینه های مختلفی برای روش های تحویل وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است.

  • آموزش همزمان مجازی جایی است که فراگیران و مربیان به صورت مجازی بر روی یک پلت فرم دیجیتال در یک برنامه از پیش تعیین شده ملاقات می کنند. فراگیران و مربیان می توانند از هر مکانی در این آموزش شرکت کنند.
  • ناهمزمان مجازی، آموزش الکترونیکی است که همیشه در دسترس زبان آموزان است. روش تحویل ناهمزمان مجازی، فراگیران را قادر می سازد تا آموزش را با سرعت خود تکمیل کنند.
  • یادگیری ترکیبی یک برنامه آموزشی است که دوره های همزمان و ناهمزمان را ترکیب می کند و محبوب ترین روش تحویل در بین هر سه است. این تعادل بین ارائه انعطاف پذیری به فراگیران و توانمندسازی آنها برای خروج از سیلوهای خود و تعامل با همسالان و همکاران خود تضمین می کند.

2. تحلیل نیازهای آموزشی

گزینه هایی برای ارائه آموزش از راه دور بی پایان هستند بنابراین، سازمان‌ها باید برای شناسایی راه‌حل‌های مناسب و صرفه‌جویی در زمان، پول و منابع، یک تحلیل نیازهای آموزشی مجدانه انجام دهند. سوالات کلیدی که تیم مدیریت آموزشی ممکن است در نظر بگیرد عبارتند از:

  • کارکنان از راه دور با چه چالش هایی روبرو هستند؟
  • نیازهای آموزشی اولیه کارکنان از راه دور چیست؟
  • مهارت ها و استعدادهای فنی که قبلاً دارند چیست؟
  • بهترین تاکتیک ها و استراتژی ها برای اطمینان از ارائه آموزش کافی کدام خواهد بود؟
  • مشخصات کارکنان از راه دور چیست؟

3. بسترهای تحویل مجازی

با افزایش تقاضا برای یادگیری مجازی، انواع پلتفرم های دیجیتال موجود برای ارائه آموزش نیز در حال افزایش است. هر کدام طرح ها، اجزا و ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند. سازمان ها ممکن است بر اساس نیازهای آموزشی، چشم انداز و اهداف، یکی را انتخاب کنند.

هنگام انتخاب یک پلت فرم تحویل مجازی برای سازمان خود، توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

  • باید برای مربیان و یادگیرندگان استفاده و مسیریابی آسان باشد
  • باید با دستگاه های مختلف سازگار باشد
  • باید کانال های تعامل را فراهم کند
  • باید بتواند ویدیوها، صداها و رسانه های دیگر را با هم ادغام کند
  • باید در حد بودجه سازمان باشد

4. پیگیری

هدف از آموزش کارکنان انتقال دانش جدید و کمک به آنها برای توسعه مهارت های جدید است. ماژول های آموزشی اطلاعات لازم را به فراگیران می دهد. بسیار مهم است که تکالیف بعدی داشته باشیم و فرصت هایی را برای فراگیران فراهم کنیم تا دانش تازه به دست آمده را در یک محیط امن به کار ببرند تا شاهد تغییر در رفتار یادگیرنده باشیم.

مگر اینکه یادگیرندگان آنچه را که در طول آموزش یاد می گیرند تمرین کنند، ممکن است در نهایت بی اثر باشد. یادگیری یک سفر است و استراتژی توسعه محتوای آموزشی باید شامل تقویت، کاربرد و بازخورد باشد تا بیشترین سود را برای یادگیرندگان و سازمان ها داشته باشد.

5. استفاده از شبیه سازی

فناوری به مدیران آموزشی اجازه می دهد تا فراتر از آن عمل کنند تا به یادگیرندگان کمک کنند از برنامه های یادگیری خود بهره مند شوند. سازمان‌ها می‌توانند در ایجاد محیط‌های یادگیری تحریک‌کننده سرمایه‌گذاری کنند که یادگیرندگان را قادر می‌سازد تا مهارت‌های جدید را برای حل مشکلات زندگی واقعی بدون نگرانی از عواقب آن تمرین کرده و به کار گیرند.

هر چه کارکنان بیشتر تمرین کنند، در حل مشکلات در حین کار اطمینان بیشتری پیدا می کنند. برای دستیابی به شبیه سازی های یادگیری جذاب، توصیه های زیر را در نظر بگیرید.

  • شبیه سازی های تعاملی و جذاب را با استفاده از ابزارهای منبع باز توسعه دهید
  • از صداها برای ارائه دستورالعمل ها، نکات، عبارات انگیزشی و بازخورد استفاده کنید
  • عناصر ناوبری را در سیستم مدیریت یادگیری خود معرفی کنید
  • ماژول های دانه ای را نگه دارید و از الگوها برای نگهداری کارآمد استفاده کنید
  • از فناوری واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی در محتوای آموزشی خود استفاده کنید

شبیه سازی برنامه های آموزشی مشارکت و مشارکت کارکنان را افزایش می دهد و آنها را برای ادامه یادگیری هیجان زده و انگیزه می دهد.

6. در برون سپاری سرمایه گذاری کنید

تولید محتوا برای آموزش از راه دور فرآیندی پیچیده است که شامل تکرارهای متعدد، مشارکت گسترده مدیریتی و پشتیبانی مداوم از تیم مسئول توسعه و اجرای آموزش است.

دولت باید چشم انداز آموزشی را به وضوح توضیح دهد تا به توسعه دهندگان کمک کند تا اهداف آموزشی و نتایج مورد انتظار را درک کنند. انواع شرکت‌های اختصاصی به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا راه‌حل‌های آموزشی سرتاسری، از جمله تحویل و مقیاس‌بندی در یک شبکه گسترده‌تر را توسعه دهند.

سازمان ها ممکن است در برون سپاری و توسعه چابک سرمایه گذاری کنند تا تحول آموزش کارکنان را تسریع کنند. برون سپاری به شما کمک می کند تا متخصصان با تجربه را به همراه داشته باشید و بنابراین، شما را قادر می سازد از زمان خود در استراتژی سایر زمینه ها برای رشد سازمان خود استفاده کنید.

7. آن را ساده نگه دارید

تدوین استراتژی شامل مراحل، وظایف و فعالیت های متعددی است. پیچیده است و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. برای دستیابی به محتوای آموزشی که مؤثر، جذاب، و نتایج مطلوب باشد، مطمئن شوید که استراتژی خود را بیش از حد مهندسی نکنید.

چشم انداز، اهداف و اهداف برنامه آموزشی به وضوح شما را به یک فرآیند گام به گام ساده برای توسعه یک استراتژی ساده هدایت می کند.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی که فراگیران را از برنامه آموزشی جدید آگاه کند و هیجان ایجاد کند نیز ضروری است.

اجرای آزمایشی یا نمایشی برای آزمایش اثربخشی محتوای آموزشی و گرفتن بازخورد از زبان آموزان. بازخورد را در برنامه آموزشی قبل از شروع رسمی آن بگنجانید.

نتیجه

همه‌گیری کرونا راه‌های متعددی را برای کاوش و پذیرش سازمان‌ها باز کرده است. محیط کار آینده نیاز دارد استراتژی های تمرینی انعطاف پذیر و چابک مقاوم در برابر تغییرات غیرقابل پیش بینی حرفه ای ها به مهارت ها و دانش جدید نیاز دارند تا با روندهای آینده در دنیای شرکت ها به روز شوند. برای اطمینان از توسعه محتوای قانع کننده برای آموزش کارمندان از راه دور، تکنیک های ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

Online scheduling software

با Bookafy در وقت و هزینه تیم خود صرفه جویی کنید!

با استفاده از نرم‌افزار زمان‌بندی قرار آنلاین، می‌توانید رزرو، یادآوری‌ها، همگام‌سازی با تقویم‌ها، واکشی آدرس‌های اینترنتی جلسه ویدیویی و موارد دیگر را خودکار کنید. امروز Bookafy را رایگان امتحان کنید!

مقالات پیشنهادی

Bookafy currently serves businesses and organizations around the world including software companies, universities, finance companies, government organizations, non-profits, coaches, consultants, sales people, counselors, churches, wellness, photographers, tax, and many more.

Start your FREE 7 day trial!

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder