BLOG BOOKAFY

Petua Teratas Yang Boleh Ditindaklanjuti Untuk Menyalin E-mel Dalam Pemasaran E-mel

Email copywriting

DALAM POST INI

Teks yang baik bukanlah perkara terakhir yang diperlukan oleh mana-mana perniagaan dalam ruang digital. Mereka membantu membentangkan produk dengan menguntungkan, mengatasi kesakitan pelanggan, menjawab soalan dan membawa penukaran kepada air mata. Dalam artikel ini, kami memutuskan untuk melihat selok-belok penulisan e-mel dan berkongsi pengalaman kami dengan anda.

Keistimewaan Copywriting E-mel

Pada mulanya, mari kita tentukan semak penulisan e-mel anda :

  • Ringkas dan kesederhanaan. Peraturan ini terpakai kepada semua komunikasi di dunia hari ini. Belajar untuk bercakap dengan ringkas dan tepat, elakkan ayat yang panjang dan pembinaan yang rumit;
  • Penekanan kepada faedah. Sebarang mesej yang anda hantar hendaklah berguna kepada penerima. Peraturan ini adalah asas kebolehkendalian yang baik dan kebolehbacaan e-mel. Pada masa yang sama, dalam surat berita , manfaat boleh dinyatakan bukan sahaja dalam diskaun dan promosi tetapi juga dalam bentuk maklumat yang menarik;
  • Daya tarikan visual. Kanvas teks segelintir orang akan mahu membaca, tetapi jika anda menambah gambar, senarai bertitik tumpu, tajuk dan elemen lain – hidup dan bernafas sekaligus menjadi lebih mudah. Jangan mengabaikan reka bentuk, pada pandangan huruf mata hanya perlu gembira;
  • Penglibatan dan minat. Maksud mesej anda hendaklah mudah dibaca dan mendapat respons dalam pembaca. Kerana teks berkualiti dan reka bentuk yang baik tidak akan banyak membantu jika anda menulis tentang komposisi kimia pengilat kuku untuk seseorang yang lebih berminat untuk belajar tentang palet warna bergaya untuk musim panas 2023;
  • Orientasi Tindakan. Teks mesej harus mendorong orang ramai untuk menghubungi anda atau mengesahkan kepakaran anda tentang sesuatu topik. Jangan lupa untuk menggunakan seruan tindak: beli, lihat, ketahui lebih lanjut, hubungi pengurus, tulis, panggil dan kata kerja lain. Anda meningkatkan peluang untuk penukaran dalam masa yang singkat!

Bagaimana Untuk Menulis Teks Surat Berita yang Baik?

Untuk menulis surat berita yang baik, kami menasihati anda untuk berpegang pada perkara berikut.

Tetapkan Matlamat Mesej

Apabila anda baru sahaja duduk di atas helaian kertas kosong dan memutuskan untuk mengeluarkan karya baharu penulisan salinan e-mel, tanya diri anda mengapa anda menulis kepada pelanggan. Katakan anda telah memutuskan bahawa anda ingin menggunakan mesej ini untuk menjual stok anda atau memberitahu mereka tentang ketibaan pelbagai jenis baharu – mel sedemikian adalah bersifat promosi. Tetapi jika anda ingin melaporkan berita syarikat atau berkongsi petua berguna, ia adalah mel bermaklumat.

Akibatnya, surat berita pertama akan mempunyai penukaran sebagai KPI utama. Yang kedua adalah menghiburkan, jadi kadar terbuka dan klik lalu daripada mel boleh ditakrifkan sebagai KPI.

Surat berita copywriting mempunyai keistimewaannya. Surat berita sedemikian tidak menjual tetapi mengajar sesuatu atau memberitahu tentang sesuatu yang penting. Sumber untuk surat berita tersebut boleh:

  • artikel blog;
  • ulasan;
  • cerita menarik;
  • penyelidikan;
  • pasaran atau berita khusus,
  • pengumuman acara yang akan datang.

Oleh itu, teks sedemikian hendaklah ringkas, menarik, dan menimbulkan minat untuk mempelajari lebih lanjut, boleh difahami dan mudah difahami, dan hanya berguna dan menyeronokkan untuk dibaca.

Keistimewaan copywriting untuk penulisan promosi adalah bahawa teks ini, pada mulanya, harus dijual. Lebih baik gunakan lebih banyak bahan visual. Tunjukkan harga dan faedah membeli produk atau perkhidmatan, dan tambahkan testimoni langsung , blok peralihan interaktif, gif, butang dan karusel. Sekeping teks yang besar sama sekali tidak diperlukan di sini, biarkan mereka untuk maklumat.

Tentukan Gaya Komunikasi Anda

Ia sesuai apabila syarikat mempunyai nada suara yang boleh dikenali, yang membantu mengekalkan semua komunikasi dalam gaya yang sama. Tetapi walaupun anda tidak pernah memikirkan topik ini, anda boleh mencubanya sekarang. Oleh itu, teks sedemikian hendaklah ringkas, menarik, dan menimbulkan minat untuk mempelajari lebih lanjut, boleh difahami dan mudah difahami, dan hanya berguna dan menyeronokkan untuk dibaca. Lihat cara pesaing anda berkomunikasi, cara kebiasaan untuk mengadakan dialog dengan pelanggan dalam persekitaran anda, dan perkara yang membuatkan anda berbeza. Biarkan surat anda bercakap dalam bahasa hidup, bukan dalam klise dari masa lalu.

Lakarkan Struktur

Ya, ya, anda tidak membayangkannya. Sama seperti teks, surat harus mempunyai struktur dan blok wajib. Penstrukturan akan membantu anda mengingati untuk menambahkan elemen yang betul pada e-mel anda: butang, pengepala, foto dan blok media sosial, dan hanya meletakkan maklumat dalam cara yang mudah dibaca.

Tambah Teks

Sebaik sahaja anda telah menyediakan rangka surat anda, tiba masanya untuk menambah beberapa teks. Cuba untuk membuat pemikiran anda jelas dan boleh difahami, dan elakkan klise, kata-kata kosong dan air. Percayalah, ini hanya akan memberi manfaat kepada pengeposan anda.

Bagaimana Untuk Memaku Pemasaran E-mel Anda?

Namun, ia adalah untuk mendapatkan pengikut untuk mula membaca semua penipuan yang mengerikan itu, Jika pemasaran penghantaran mempunyai tema. Satu langkah berkesan untuk menggalakkan perkara ini ialah dengan menggunakan e-mel secara optimum. Bagaimana? Lakukan dengan berkaitan dengan kenalan hampir dalam baris subjek atau buku teks. Terdapat beberapa alatan yang boleh membantu dengan pemperibadian.

Sistem pengenalan untuk membina senarai kenalan penghantaran ialah borang pendaftaran. Dengan borang pendaftaran yang betul, anda juga boleh mengumpulkan butiran berharga. Untuk kes, dengan mengetahui hari lahir pemimpin, anda boleh menangkap mereka kad ucapan yang kukuh. Caranya ialah dengan mereka bentuk borang pendaftaran sedemikian rupa untuk menggerakkan pengikut untuk memberikan maklumat sepenting mungkin – ujian A/B kepada penghantaran.

Platform analitis media sosial boleh memberi anda idea tentang produk dan penghantaran anda yang menghasilkan penglibatan yang terbaik. Dengan data ini, anda boleh menangkap e-mel yang menyebut perkara ‘panas’ pada masa ini. Alat carian penghantaran boleh mendapatkan butiran penting tentang sambungan anda. Ini boleh termasuk nama fakta, kedudukan garçon, syarikat dan biografi media sosial mereka. Untuk senarai pendek, anda boleh menggunakan data ini untuk menyesuaikan e-mel anda secara manual.

Petua Copywriting E-mel

Dengan maklumat pengikut lanjut, anda boleh meningkatkan penulisan salinan anda. Sebagai ilustrasi, baris subjek merupakan faktor utama dalam kadar pembukaan, manakala pemperibadian dan kandungan hangat terkini juga boleh memberi kesan. Katakan anda baru-baru ini melindungi produk mesra alam dalam siaran media sosial yang sememangnya popular. Jadi, letakkan semua juzuk ini bersama-sama dengan baris subjek yang mengatakan, “ XXX yang dihormati, adakah anda tahu bahawa produk kami menyukai rupa bumi? ” juga ikuti dengan penipuan yang menerangkan sebab anda mempunyai produk hijau, dan perkara yang boleh dilakukan oleh dermawan sekarang untuk membantu rupa bumi. Komunikasi utama penghantaran dan CTA harus dilakukan ‘di atas pek’, iaitu dalam perenggan pertama. Simpan baki buku teks untuk butiran dan bukti lanjut tuntutan anda.

Petua Pemasaran E-mel

Semua jenis penyesuaian kecil boleh dibuat dalam juggernauts pemasaran penghantaran yang menambah kelebihan besar.

Sebagai ilustrasi, masa hari anda merakam penghantaran boleh menjejaskan kadar buka. Terdapat kajian berwarna-warni mengenai subjek ini. Dan memang ada perkhidmatan yang boleh mengira masa optimum untuk jenama anda. Secara amnya, masa bergaya untuk merakam e-mel adalah antara 800 dan 1100 pada tiga hari pertama minggu bekerja.

Mengekalkan penampilan profesional juga penting. E-mel harus memaparkan totem syarikat dan tangan penghantaran, yang termasuk butiran hubungan orang yang sebenarnya. Ia juga merupakan idea yang baik untuk menyesuaikan buku teks latihan yang muncul, untuk ilustrasi, pada telefon mudah alih dan dalam Gmail.

Online scheduling software

Jimat masa dan wang pasukan anda dengan Bookafy!

Menggunakan perisian penjadualan janji temu dalam talian, anda boleh mengautomasikan tempahan, peringatan, penyegerakan ke kalendar, mengambil URL mesyuarat video dan banyak lagi. Cuba Bookafy percuma hari ini!

Artikel yang Disyorkan

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder