وبلاگ BOOKAFY

نکات کاربردی برتر برای کپی‌نویسی ایمیل در بازاریابی ایمیلی

Email copywriting

در این پست

متون خوب به هیچ وجه آخرین چیزی نیستند که هر کسب و کاری در فضای دیجیتال به آن نیاز دارد. آنها به ارائه یک محصول سود آور کمک می کنند، دردهای مشتری را حل می کنند، به سؤالات پاسخ می دهند و تبدیل به اشک می شوند. در این مقاله تصمیم گرفتیم به پیچیدگی های کپی رایتینگ ایمیل بپردازیم و تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذاریم.

ویژگی های کپی رایتینگ ایمیل

در همان ابتدا، اجازه دهید چک کردن نوشتن ایمیل شما را تعریف کنیم :

  • ایجاز و سادگی. این قانون برای همه ارتباطات در دنیای امروز صدق می کند. یاد بگیرید که ساده و دقیق صحبت کنید، از جملات طولانی و ساختارهای پیچیده اجتناب کنید.
  • تاکید بر سود. هر پیامی که ارسال می کنید باید برای گیرنده مفید باشد. این قانون اساس عملکرد خوب و خوانایی ایمیل ها است. در همان زمان، در خبرنامه ، سود را می توان نه تنها در تخفیف ها و تبلیغات، بلکه در قالب اطلاعات جالب بیان کرد.
  • جاذبه ی بصری. بوم های متنی افراد کمی مایل به خواندن هستند، اما اگر تصاویر، لیست های گلوله ای، عنوان و سایر عناصر را اضافه کنید – زندگی و تنفس به یکباره آسان تر می شود. از طراحی غافل نشوید، با دیدن حرف چشم فقط باید خوشحال شود.
  • نامزدی و علاقه. معنی پیام شما باید به راحتی قابل خواندن باشد و در خواننده پاسخ پیدا کند. زیرا اگر در مورد ترکیب شیمیایی لاک ناخن برای فردی بنویسید که علاقه بیشتری به یادگیری پالت رنگ های مد روز تابستان 2023 دارد، متن با کیفیت و طراحی خوب کمک چندانی نخواهد کرد.
  • جهت گیری اقدام. متن پیام باید افراد را ترغیب کند تا با شما تماس بگیرند یا تخصص شما را در یک موضوع تأیید کنند. فراموش نکنید که از فراخوان‌ها برای اقدام استفاده کنید: خرید، نگاه کردن، اطلاعات بیشتر، تماس با مدیر، نوشتن، تماس و افعال دیگر. شما شانس تبدیل را در کمترین زمان افزایش می دهید!

چگونه یک متن خبرنامه خوب بنویسیم؟

برای نوشتن یک خبرنامه خوب، به شما توصیه می کنیم به نکات زیر پایبند باشید.

هدف پیام را تنظیم کنید

وقتی روی یک صفحه کاغذ خالی نشستید و تصمیم گرفتید شاهکار جدیدی از نوشتن ایمیل را منتشر کنید، از خود بپرسید که چرا به مشتری می نویسید. فرض کنید تصمیم گرفته اید که می خواهید از این پیام برای فروش سهام خود استفاده کنید یا در مورد ورود یک مجموعه جدید به آنها بگویید – چنین پستی ماهیت تبلیغاتی دارد. اما اگر می‌خواهید اخبار شرکت را گزارش کنید یا نکات مفیدی را به اشتراک بگذارید، این یک ایمیل اطلاعاتی است.

در نتیجه، اولین خبرنامه تبدیل به عنوان KPI اصلی خواهد بود. مورد دوم سرگرم کننده است، بنابراین نرخ باز و کلیک از طریق پست را می توان به عنوان KPI تعریف کرد.

کپی رایتینگ خبرنامه ویژگی های خاص خود را دارد. چنین خبرنامه هایی به فروش نمی رسند، بلکه چیزی را آموزش می دهند یا در مورد چیز مهمی اطلاع رسانی می کنند. منابع چنین خبرنامه هایی می توانند عبارتند از:

  • مقالات وبلاگ;
  • بررسی ها
  • داستان های جالب؛
  • پژوهش؛
  • اخبار بازار یا طاقچه،
  • اطلاعیه رویدادهای آینده

در نتیجه، چنین متون باید موجز، جذاب، و برانگیختن علاقه برای یادگیری بیشتر، قابل فهم و آسان برای خواندن، و به سادگی مفید و لذت بخش باشد.

ویژگی کپی رایتینگ برای نوشتن تبلیغاتی این است که این متون در وهله اول باید بفروشند. بهتر است از مطالب بصری بیشتری استفاده کنید. قیمت‌ها و مزایای خرید یک محصول یا خدمات را نشان دهید و توصیفات زنده، بلوک‌های rollover تعاملی، گیف‌ها، دکمه‌ها و چرخ فلک‌ها را اضافه کنید. قطعات بزرگ متن در اینجا کاملاً غیر ضروری هستند، آنها را برای اطلاعات بگذارید.

سبک ارتباطی خود را تعیین کنید

زمانی ایده آل است که یک شرکت لحن صدای قابل تشخیصی داشته باشد که به حفظ تمام ارتباطات در یک سبک کمک می کند. اما حتی اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید، می توانید اکنون آن را امتحان کنید. در نتیجه، چنین متون باید موجز، جذاب، و برانگیختن علاقه برای یادگیری بیشتر، قابل فهم و آسان برای خواندن، و به سادگی مفید و لذت بخش باشد. به نحوه ارتباط رقبایتان نگاه کنید، چگونه مرسوم است که با مشتریان در محیط خود گفتگو کنید، و چه چیزی شما را متمایز می کند. اجازه دهید نامه های شما به زبان زنده صحبت کنند، نه با کلیشه های گذشته.

طرح یک ساختار

بله، بله، شما آن را تصور نمی کنید. درست مانند متون، حروف باید ساختار و بلوک های اجباری داشته باشند. ساختاربندی به شما کمک می‌کند تا به یاد داشته باشید که عناصر مناسب را به ایمیل‌های خود اضافه کنید: دکمه‌ها، سرصفحه‌ها، عکس‌ها و بلوک‌های رسانه‌های اجتماعی، و فقط اطلاعات را به گونه‌ای قرار دهید که خواندن آن آسان باشد.

اضافه کردن متن

هنگامی که اسکلت نامه خود را آماده کردید، وقت آن است که متنی اضافه کنید. سعی کنید افکار خود را واضح و قابل فهم بیان کنید و از کلیشه، بی ادبی و آب پرهیز کنید. باور کنید، این فقط به نفع پستی شما خواهد بود.

چگونه بازاریابی ایمیلی خود را ثابت کنیم؟

با این حال، برای این است که دنبال کنندگان شروع به خواندن این فریب وحشتناک کنند، اگر بازاریابی اعزامی موضوعی دارد. یکی از گام‌های مؤثر برای تشویق این امر، اپیتوم کردن ایمیل‌ها است. چگونه؟ این کار را با مرتبط کردن مخاطب تقریباً در موضوع یا کتاب درسی انجام دهید. چندین ابزار وجود دارد که می تواند به شخصی سازی کمک کند.

سیستم مقدماتی ایجاد لیست های تماس اعزام، فرم ثبت نام است. با فرم ثبت نام مناسب، می توانید جزئیات ارزشمندی را نیز جمع آوری کنید. در مورد، با دانستن روز تولد یک سرنخ، می توانید یک کارت تبریک مستدل به آنها شلیک کنید. ترفند این است که فرم ثبت نام را به گونه‌ای طراحی کنید که دنبال‌کنندگان را برای ارائه اطلاعات مهم تا حد امکان تحریک کند – تست A/B برای تحویل.

یک پلت فرم تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می تواند به شما ایده دهد که کدام یک از محصولات و ارسال های شما بیشترین تعامل را ایجاد می کنند. با این داده‌ها، می‌توانید ایمیل‌هایی را ارسال کنید که در آن‌چه در حال حاضر « داغ » است، صحبت کنید. ابزارهای جستجوی Dispatch می توانند جزئیات ضروری در مورد اتصالات شما را بیابند. این می تواند شامل نام واقعی، موقعیت گارسون، شرکت و بیوگرافی رسانه های اجتماعی باشد. برای لیست های کوتاه، می توانید از این داده ها برای سفارشی سازی دستی ایمیل های خود استفاده کنید.

نکات کپی‌نویسی ایمیل

با اطلاعات بیشتر فالوور، می توانید کپی رایتینگ خود را افزایش دهید. برای مثال، خطوط موضوع یک عامل اصلی در نرخ باز شدن هستند، در حالی که شخصی‌سازی و محتوای داغ اخیر نیز می‌توانند تأثیر بگذارند. بیایید بگوییم که اخیراً محصولات سازگار با محیط زیست را در یک پست رسانه اجتماعی پوشش داده اید که واقعاً محبوب بود. بنابراین همه این اجزا را با یک موضوع کنار هم قرار دهید که می‌گوید: «XXX عزیز، آیا می‌دانید که محصول ما زمین را دوست دارد؟ همچنین با فریبکاری همراه باشید که توضیح می‌دهد چرا شما یک محصول سبز دارید و نیکوکار در حال حاضر چه کاری می‌تواند برای کمک به زمین انجام دهد. ارتباط اصلی اعزام و CTA هر دو باید “بالای بسته” انجام شود، یعنی در پاراگراف اول. بقیه کتاب درسی را برای جزئیات و شواهد بیشتر ادعای خود ذخیره کنید.

نکات بازاریابی ایمیلی

انواع انطباق‌های جزئی را می‌توان در بازاریابی اعزامی انجام داد که به یک مزیت بزرگ اضافه می‌شود.

برای مثال، زمانی از روز که در آن یک فیلم ارسال می کنید می تواند بر نرخ باز شدن اثر بگذارد. مطالعات رنگارنگی در این زمینه انجام شده است. و در واقع خدماتی وجود دارند که می توانند زمان بندی بهینه را برای برند شما محاسبه کنند. به طور کلی، زمان شیک برای گرفتن ایمیل بین 800 تا 1100 در سه روز اول هفته کاری است.

حفظ ظاهر حرفه ای نیز مهم است. ایمیل ها باید دارای توتم شرکت و یک دست اعزام باشد که شامل اطلاعات تماس یک شخص واقعی است. همچنین ایده خوبی است که کتاب تمرینی را که برای مثال در تلفن های همراه و در Gmail ظاهر می شود، سفارشی کنید.

Online scheduling software

با Bookafy در وقت و هزینه تیم خود صرفه جویی کنید!

با استفاده از نرم‌افزار زمان‌بندی قرار آنلاین، می‌توانید رزرو، یادآوری‌ها، همگام‌سازی با تقویم‌ها، واکشی آدرس‌های اینترنتی جلسه ویدیویی و موارد دیگر را خودکار کنید. امروز Bookafy را رایگان امتحان کنید!

مقالات پیشنهادی

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder