Idea Pemasaran Luar Talian yang Berkesan untuk Pemula pada 2023

Idea pemasaran luar talian yang berkesan untuk pemula pada 2023 | bookafy

Idea Pemasaran Luar Talian yang Berkesan untuk Pemula pada 2023

Terdapat begitu banyak perkara yang masuk ke dalam syarikat permulaan. Anda perlu memastikan anda mempunyai pasukan yang betul, memikirkan jadual kerja dan menyediakan produk anda untuk dilancarkan. Pemasaran boleh menjadi pertimbangan sehingga tepat sebelum pelancaran, dan selalunya ia bukan sebahagian besar daripada belanjawan awal permulaan. Sebuah syarikat permulaan sepatutnya membelanjakan sehingga 35% daripada belanjawannya untuk pemasaran untuk turun padang, tetapi ramai yang membelanjakan sebahagian kecil daripada itu.

Salah satu bahagian pemasaran yang boleh diabaikan ialah pemasaran luar talian. Segala-galanya nampaknya digital pada hari ini, dan ia boleh menjadi strategi yang berkesan untuk memberi tumpuan kepada kaedah pemasaran digital. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk diingat bahawa kadangkala kaedah yang telah dicuba dan benar untuk menarik pelanggan boleh dan berfungsi dengan baik. Walau bagaimanapun, anda perlu melakukannya dengan betul, jika tidak, anda hanya membuang pelaburan anda. Berikut ialah beberapa idea pemasaran yang berkesan untuk pemula pada tahun 2023.

risalah

Anda mungkin menganggap risalah sebagai timbunan kertas yang anda hantar semasa anda masih kecil yang tidak diingini oleh sesiapa pun. Walau bagaimanapun, hakikatnya ialah orang memang mahukan risalah, dan ia masih merupakan teknik pemasaran yang berkesan.

Flyers sukar untuk dilepaskan. Mereka bergantung pada tombol pintu dan keluar dari peti mel. Orang ramai perlu memindahkan mereka untuk dapat mengakses mel mereka atau membuka pintu mereka. Ini bermakna jenama anda boleh berada di hadapan dan tengah di tapak tangan bakal pelanggan. Risalah memerlukan kreativiti dan inovasi yang hebat untuk menarik perhatian pembaca, dan membuat mereka melihat secara aktif apa yang anda tawarkan. Anda boleh mengiklankan untuk etalase, atau malah menunjukkan risalah ke tapak web atau saluran media sosial anda dengan membenamkan kod QR padanya. Beberapa taktik pemasaran luar talian yang paling berkesan melibatkan penggabungan dengan taktik digital. Ia juga tidak pernah menjadi lebih mudah untuk membuat risalah yang kelihatan hebat , kerana terdapat banyak perkhidmatan dalam talian yang menyediakan templat dan pilihan penyesuaian.

Menghadiri Pameran Dagangan

Jika anda mempunyai produk yang sangat hebat dan ingin mencari sekumpulan orang yang mungkin berminat untuk membelinya, apakah tempat yang lebih baik daripada pameran perdagangan? Pameran perdagangan akan kembali tidak lama lagi, dan sebenarnya, ada banyak yang dijadualkan untuk tahun ini sudah. Mereka adalah peluang untuk memaparkan produk anda di hadapan orang ramai yang mungkin lebih bermotivasi untuk membeli produk anda berbanding pengguna biasa.

Anda perlu memastikan bahawa gerai anda kelihatan profesional dalam segala hal. Anda memerlukan paparan menarik yang merangkumi bingkai poster, seperti ini , yang menarik perhatian penonton dan mencerminkan jenama anda. Pastikan anda mengaturkan pilihan barangan pemberian yang berkualiti, atau pun cabutan bertuah.

Pameran perdagangan membolehkan anda membuat rangkaian dan membina senarai kenalan petunjuk. Tanya peserta untuk maklumat hubungan mereka, atau dapatkannya sebagai sebahagian daripada undian anda. Perkara yang paling penting ialah membuat susulan dengan semua orang yang anda bercakap. Catat perbualan anda supaya apabila anda menghubungi anda, anda boleh bercakap tentang isu yang mereka ingin selesaikan dan menyusun nada anda di sekelilingnya.

Hubungan Peribadi Dengan Pelanggan Anda

Penghargaan ada pada hierarki keperluan Maslow. Ini bermakna bahawa ia adalah salah satu perkara utama yang diperlukan oleh manusia untuk menjalani kehidupan mereka dengan gembira. Apabila orang berasa dihargai dan dihormati, ia membuatkan seseorang berasa lebih baik tentang dirinya sendiri. Anda boleh membuat pelanggan anda berasa seperti ini dengan menggunakan pemasaran luar talian untuk berhubung dengan mereka dan menunjukkan rasa terima kasih anda.

Jika anda mempunyai pengurusan perhubungan pelanggan (CRM) yang teguh dan berusaha untuk menjalinkan hubungan peribadi dengan pelanggan anda, anda boleh menghantar kad selamat hari lahir kepada mereka atau jenis mesej pemasaran e-mel lain untuk membantu memupuk perhubungan. Pastikan anda juga menghantar kad untuk cuti, atau hanya untuk mengucapkan terima kasih. Barang-barang ini boleh dihantar dengan kupon atau diskaun, atau bahkan meninjau produk baharu. Ini akan membuatkan pelanggan anda bukan sahaja berasa dihargai, tetapi juga berasa seperti mereka sebahagian daripada keluarga. Jenama anda akan sentiasa diutamakan dan mereka lebih berkemungkinan mengesyorkan anda kepada rakan dan keluarga.

Mengangkat telefon

Sangat menarik untuk menghantar e-mel dan berharap anda mendapat balasan. Ia lebih mudah, dan anda boleh menjangkau ramai orang dalam tempoh yang singkat. Walau bagaimanapun, walaupun anda mengikuti beberapa teknik untuk meningkatkan bilangan orang yang membuka e-mel anda, ia masih tidak boleh dipercayai. Jika anda memulakan perniagaan perkhidmatan, maka pertaruhan terbaik anda ialah mengangkat telefon dan menghubungi petunjuk anda.

Mengapa telefon mereka? Ia membina hubungan peribadi antara anda dan bakal pelanggan anda. Jika anda menjual produk dan ia rosak, atau pelanggan tidak menyukainya, mereka boleh mengembalikannya untuk bayaran balik. Walau bagaimanapun, apabila ia datang kepada perkhidmatan, pelanggan perlu boleh mempercayai syarikat yang mereka ambil. Jika tidak, mereka boleh kecewa dan tidak dapat mendapatkan semula wang mereka. Panggilan telefon atau lawatan secara bersemuka akan membolehkan pelanggan mengenali anda dan memahami cara anda menjalankan perniagaan. Mereka akan lebih selesa mengupah anda. Jika anda melakukan ini dengan baik, anda juga mungkin mendapat rujukan, dan dari mulut ke mulut mungkin merupakan “strategi” pemasaran yang paling berkesan.

Libatkan Akhbar

Mendapatkan publisiti untuk permulaan anda mungkin sukar, tetapi ia benar-benar boleh membuahkan hasil. Adalah penting untuk cuba membina hubungan peribadi dengan beberapa wartawan tempatan dengan harapan anda boleh mendapatkan liputan media yang baik untuk permulaan anda. Selain daripada menjalinkan hubungan, ia sentiasa lebih baik jika anda mempunyai beberapa jenis cangkuk atau cerita untuk ditawarkan kepada mereka. Mereka sentiasa mencari kandungan, dan berita baik daripada perniagaan tempatan boleh memenuhi rang undang-undang.

Cerita itu boleh menjadi hampir semua perkara yang berkaitan dengan perniagaan anda. Adakah anda mempunyai kemudahan terkini, atau teknologi yang belum digunakan di bandar anda? Itu boleh jadi cerita. Adakah anda bercadang untuk menggaji ramai orang, atau adakah anda menyediakan perkhidmatan yang tidak tersedia sebelum ini? Itu pun boleh jadi cerita. Strategi yang baik ialah menjemput mereka untuk lawatan. Walaupun anda rasa tempat kerja anda tidak istimewa, seorang wartawan dan orang ramai, mungkin berminat. Semasa lawatan, anda boleh menjawab sebarang soalan dan membina hubungan untuk publisiti masa depan juga.

Jadilah Tidak Konvensional

Ia boleh kelihatan seperti kita dihujani dengan pengiklanan dalam masyarakat hari ini. Ia terdapat pada papan iklan, papan tanda, tepi bas, pagar dan pada setiap tapak web yang anda lawati. Bagi sesetengah orang, semuanya bercampur bersama, dan ia boleh menjadi mudah untuk menala semuanya kerana ia menjadi bunyi putih. Itulah sebabnya bersikap tidak konvensional boleh membantu jenama anda menonjol dalam pasaran yang sesak.

Pengguna mahukan pengalaman, dan dengan begitu banyak maklumat dan hiburan dilemparkan kepada kami pada setiap masa, anda perlu menggunakan taktik yang akan mengejutkan dan menggembirakan orang ramai. Ada yang memanggil pemasaran gerila ini. Ia menyeronokkan, ia menarik, dan ia tidak perlu mahal. Sebagai contoh, dapatkan beberapa penyanyi dan buat flash mob lagu yang menyeronokkan atau rutin tarian. Anda boleh menggunakan kenalan media anda dan memberitahu mereka jika anda mahu juga. Ini akan menarik perhatian anda dan membuat orang tempatan bercakap tentang jenama anda. Permulaan lain telah menemui kejayaan melalui kempen pelekat. Mereka meletakkan pelekat di seluruh kawasan di tempat yang tidak konvensional di mana mereka akan diperhatikan, seperti pada paras mata di atas gerai kencing. Jadilah kreatif, berseronok, dan cari sesuatu yang akan menarik perhatian khalayak yang anda inginkan.

Pemasaran Rujukan

Ingat bagaimana kami mengatakan bahawa dari mulut ke mulut adalah pemasaran yang hebat? Mengapa tidak memberikan insentif kepada pelanggan anda untuk merujuk produk dan perkhidmatan anda kepada orang lain? Apabila bermula, anda memerlukan seramai mungkin orang untuk datang melalui pintu atau melawat tapak web anda. Jika anda menawarkan bonus rujukan, seperti diskaun atau produk percuma, maka pelanggan anda boleh melakukan kerja untuk anda. Mereka akan bercakap dengan rakan mereka dan melakukan apa yang mereka boleh untuk meyakinkan mereka untuk membuat pembelian. Selain itu, anda boleh menawarkan insentif, seperti harga istimewa, kepada pelanggan yang datang kepada anda melalui rujukan. Mereka akan gembira, dan hasil anda juga akan gembira.

Kesimpulan

Jangan lupa tentang pemasaran luar talian. Ia boleh menggoda untuk pemula untuk kekal dengan pemasaran digital kerana ia agak berpatutan dan banyak kehidupan kita dihabiskan dalam talian. Walau bagaimanapun, pemasaran luar talian, jika dilakukan dengan betul, boleh memastikan anda menjangkau pelanggan yang mungkin anda terlepas dengan teknik digital dan mencipta cara yang berkesan untuk berinteraksi dengan pelanggan anda.

Catatan Berkaitan

Isi kandungan

Isi kandungan

Mula menempah janji temu
dengan Bookafy secara percuma!

Daftar hari ini untuk Percubaan Bookafy Pro percuma!

Bookafy currently serves businesses and organizations around the world including software companies, universities, finance companies, government organizations, non-profits, coaches, consultants, sales people, counselors, churches, wellness, photographers, tax, and many more.

Start your FREE 7 day trial!

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder