ایده های بازاریابی آفلاین موثر برای استارتاپ ها در سال 2023

ایده های بازاریابی آفلاین موثر برای استارتاپ ها در سال 2023 | bookafy

ایده های بازاریابی آفلاین موثر برای استارتاپ ها در سال 2023

چیزهای زیادی برای استارت آپ ها وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که تیم مناسبی دارید، برنامه کاری خود را مشخص کنید و محصول خود را برای عرضه آماده کنید. بازاریابی می تواند تا قبل از راه اندازی یک فکر بعدی باشد و اغلب بخش بزرگی از بودجه اولیه یک استارت آپ نیست. یک استارتاپ باید تا سقف هزینه کند 35 درصد از بودجه خود را صرف بازاریابی می کند تا از زمین خارج شود، اما بسیاری از آنها کسری از آن را خرج می کنند.

یکی از بخش های بازاریابی که ممکن است نادیده گرفته شود، بازاریابی آفلاین است. این روزها همه چیز دیجیتالی به نظر می رسد و می تواند یک استراتژی موثر برای تمرکز بر روش های دیجیتال مارکتینگ باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که گاهی اوقات روش‌های آزموده‌شده و واقعی جلب نظر مشتریان می‌توانند و به خوبی کار می‌کنند. با این حال، شما باید آن را به درستی انجام دهید، در غیر این صورت فقط سرمایه خود را دور می اندازید. در اینجا چند ایده بازاریابی موثر برای استارت آپ ها در سال 2023 آورده شده است.

تراکت

ممکن است بروشورها را به عنوان آن دسته از کاغذهایی که در کودکی تحویل می دادید در نظر بگیرید که هیچ کس واقعاً آن را نمی خواست. با این حال، حقیقت این است که مردم تراکت می خواستندو هنوز هم یک تکنیک بازاریابی موثر هستند.

از دست دادن تراکت ها سخت است. آنها از دستگیره های در و از صندوق های پست آویزان می شوند. مردم باید آنها را جابجا کنند تا بتوانند به نامه هایشان دسترسی داشته باشند یا درهایشان را باز کنند. این بدان معناست که نام تجاری شما می تواند جلو و مرکز در کف دست مشتریان بالقوه باشد. بروشورها به خلاقیت و نوآوری زیادی نیاز دارند تا توجه خواننده را به خود جلب کنند و آنها را وادار کنند که فعالانه به آنچه شما ارائه می دهید نگاه کنند. شما می توانید برای یک ویترین فروشگاه تبلیغ کنید، یا حتی با قرار دادن یک کد QR روی آن، آگهی را به وب سایت یا کانال های رسانه های اجتماعی خود نشان دهید.. برخی از مؤثرترین تاکتیک‌های بازاریابی آفلاین شامل در هم آمیختن با تاکتیک‌های دیجیتال است. همچنین ساختن بروشورهایی با ظاهر عالی هرگز آسان نبوده است، زیرا خدمات آنلاین بسیاری وجود دارد که الگوها و گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهند.

در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید

اگر یک محصول واقعا جالب دارید و می خواهید گروهی از افراد را پیدا کنید که ممکن است به خرید آن علاقه مند باشند، چه جایی بهتر از یک نمایشگاه تجاری؟ نمایشگاه های تجاری خیلی زود بازخواهند گشت و در واقع وجود دارند بسیاری برنامه ریزی شده برای امسال آنها فرصتی هستند تا محصول شما را در مقابل دیدگان افرادی قرار دهید که ممکن است بیشتر از مصرف کننده معمولی برای خرید محصول شما انگیزه داشته باشند.

باید مطمئن شوید که غرفه شما از هر نظر حرفه ای به نظر می رسد. شما به یک صفحه نمایش جذاب نیاز دارید که شامل قاب های پوستر، مانند این ، که هم بینندگان را جذب می کند و هم برند شما را منعکس می کند. مطمئن شوید که ترتیب انتخابی با کیفیت از اقلام هدیه یا حتی قرعه کشی را می دهید.

نمایشگاه های تجاری به شما این امکان را می دهد که شبکه سازی کنید و لیستی از مخاطبین را ایجاد کنید. از شرکت کنندگان اطلاعات تماس خود را بخواهید، یا آن را به عنوان بخشی از قرعه کشی خود دریافت کنید. مهمترین چیز این است که با هرکسی که با آنها صحبت می کنید پیگیری کنید . مکالمات خود را یادداشت کنید تا زمانی که به سراغتان می آیید، بتوانید در مورد مسائلی که آنها به دنبال حل آن هستند صحبت کنید و طرح خود را در مورد آن بسازید.

ارتباطات شخصی با مشتریان شما

قدردانی بر سلسله مراتب نیازهای مزلو است. این بدان معنی است که این یکی از مهمترین چیزهایی است که انسانها برای شادی به زندگی خود نیاز دارند. وقتی مردم احساس می کنند مورد قدردانی و احترام قرار می گیرند، باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. شما می توانید با استفاده از بازاریابی آفلاین برای ارتباط با آنها و نشان دادن قدردانی خود، این احساس را در مشتریان خود ایجاد کنید.

اگر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) قوی دارید و برای ایجاد روابط شخصی با مشتریان خود تلاش می کنید، می توانید برای آنها کارت تبریک تولد یا انواع دیگر پیام های بازاریابی ایمیلی برای کمک به تقویت این رابطه ارسال کنید. مطمئن شوید که برای تعطیلات نیز کارت ارسال می کنید یا فقط برای تشکر از شما. این اقلام را می توان با کوپن یا تخفیف یا حتی نگاهی گذرا به محصول جدید ارسال کرد. این باعث می شود مشتریان شما نه تنها احساس قدردانی کنند، بلکه احساس کنند بخشی از خانواده هستند. نام تجاری شما همیشه در ذهن شما خواهد بود، و آنها به احتمال زیاد شما را به دوستان و خانواده توصیه می کنند.

تلفن را بردارید

ارسال ایمیل وسوسه انگیز است و امیدواریم که پاسخ دریافت کنید. این آسان تر است و می توانید در مدت زمان کوتاهی به افراد زیادی دسترسی پیدا کنید. با این حال، حتی اگر برخی از تکنیک‌ها را برای افزایش تعداد افرادی که ایمیل خود را باز می‌کنند دنبال کنید، باز هم همیشه قابل اعتماد نیست. اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار خدماتی هستید، بهترین گزینه ممکن است این باشد که تلفن را بردارید و با سرنخ های خود تماس بگیرید.

چرا با آنها تماس بگیریم؟ این یک ارتباط شخصی بین شما و مشتری بالقوه شما ایجاد می کند. اگر محصولی را می فروشید و معیوب است، یا مشتری آن را دوست ندارد، می تواند آن را برای بازپرداخت بازگرداند. با این حال، وقتی صحبت از خدمات می شود، مشتری باید بتواند به شرکتی که استخدام می کند اعتماد کند. در غیر این صورت ممکن است ناامید شوند و نتوانند پول خود را پس بگیرند. یک تماس تلفنی یا یک بازدید حضوری به مشتری این امکان را می دهد که شما را بشناسد و از نحوه انجام تجارت شما آگاهی پیدا کند. آنها با استخدام شما راحت تر خواهند بود. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، ممکن است ارجاعاتی نیز دریافت کنید، و تبلیغات دهان به دهان ممکن است موثرترین «استراتژی» بازاریابی باشد.

مطبوعات را درگیر کنید

کسب تبلیغات برای استارتاپ شما ممکن است مشکل باشد، اما کاملاً می تواند نتیجه دهد. تلاش برای ایجاد روابط شخصی با برخی از روزنامه نگاران محلی بسیار مهم است به این امید که بتوانید پوشش رسانه ای مطلوبی برای استارتاپ خود داشته باشید. جدای از داشتن یک رابطه، همیشه بهتر است که نوعی قلاب یا داستان برای ارائه آنها داشته باشید. آنها همیشه به دنبال محتوا هستند و یک خبر خوب از یک کسب و کار محلی می تواند مناسب باشد.

آن داستان می تواند تقریباً هر چیزی مربوط به کسب و کار شما باشد. آیا امکانات یا فناوری پیشرفته ای دارید که قبلاً در شهر شما مورد استفاده قرار نگرفته است؟ این می تواند یک داستان باشد. آیا قصد دارید افراد زیادی را استخدام کنید یا خدماتی را ارائه می دهید که قبلاً در دسترس نبوده است؟ اینها هم می توانند داستان باشند. یک استراتژی خوب این است که آنها را برای یک تور دعوت کنید. حتی اگر فکر نمی کنید محل کار شما چیز خاصی باشد، ممکن است یک روزنامه نگار و عموم مردم علاقه مند شوند. در طول تور، می توانید به هر سوالی پاسخ دهید و برای تبلیغات آینده نیز روابطی ایجاد کنید.

غیر متعارف باشید

به نظر می رسد که ما در جامعه امروزی با تبلیغات بمباران شده ایم. روی بیلبوردها، تابلوهای راهنما، کناره‌های اتوبوس‌ها، نرده‌ها و هر وب‌سایتی که بازدید می‌کنید، وجود دارد. برای برخی از افراد، همه آن ها با هم ترکیب می شوند و می توان به راحتی همه آن ها را تنظیم کرد زیرا به نویز سفید تبدیل می شود. به همین دلیل غیر متعارف بودن می تواند به برند شما کمک کند تا در بازار شلوغ برجسته شود.

مصرف کنندگان خواهان تجربه هستند، و با توجه به اطلاعات و سرگرمی های فراوانی که همیشه از ما سرزنش می شود، شما باید از تاکتیک هایی استفاده کنید که مردم را شگفت زده و خوشحال کند. برخی به این بازاریابی چریکی می گویند. این سرگرم کننده است، جذاب است، و لازم نیست گران باشد. به عنوان مثال، چند خواننده را انتخاب کنید و یک فلش موب از یک آهنگ سرگرم کننده یا یک برنامه رقص را اجرا کنید. می توانید از مخاطبین رسانه خود استفاده کنید و در صورت تمایل به آنها اطلاع دهید. این باعث می شود که توجه شما جلب شود و مردم محلی در مورد برند شما صحبت کنند. استارت آپ های دیگر از طریق کمپین های استیکر به موفقیت دست یافته اند. آنها برچسب‌ها را در سراسر منطقه در مکان‌های غیر متعارفی که مورد توجه قرار می‌گیرند، مانند در سطح چشم بالای دکه‌های ادرار قرار می‌دهند. خلاق باشید، سرگرم شوید و چیزی را پیدا کنید که توجه مخاطب مورد نظر شما را جلب کند.

بازاریابی ارجاعی

به یاد دارید که چگونه گفتیم تبلیغات دهان به دهان بازاریابی عالی است؟ چرا انگیزه ای برای مشتریان خود ایجاد نمی کنید تا محصولات و خدمات شما را به دیگران ارجاع دهند؟ هنگام شروع کار، باید تا حد امکان افراد زیادی از درها عبور کنند یا از وب سایت شما بازدید کنند. اگر یک جایزه ارجاعی مانند تخفیف یا یک محصول رایگان ارائه می دهید، مشتریان شما می توانند کار را برای شما انجام دهند. آنها با دوستان خود صحبت می کنند و هر کاری که می توانند انجام می دهند تا آنها را متقاعد به خرید کنند. علاوه بر این، می توانید به مشتریانی که از طریق ارجاع به شما مراجعه می کنند، انگیزه ای مانند قیمت ویژه ارائه دهید. آنها خوشحال خواهند شد و درآمد شما نیز خوشحال خواهد شد.

نتیجه

بازاریابی آفلاین را فراموش نکنید. برای استارتاپ ها وسوسه انگیز است که به بازاریابی دیجیتال پایبند باشند، زیرا نسبتا مقرون به صرفه است و بسیاری از زندگی ما به صورت آنلاین سپری می شود. با این حال، بازاریابی آفلاین، اگر به درستی انجام شود، می تواند اطمینان حاصل کند که مشتریانی را که ممکن است با تکنیک های دیجیتال از دست داده اید، به دست آورید و راه های موثری برای تعامل با مشتریان خود ایجاد کنید.

پست های مرتبط

فهرست مطالب

فهرست مطالب

شروع به رزرو قرار ملاقات کنید
با Bookafy به صورت رایگان!

امروز برای یک دوره آزمایشی رایگان Bookafy Pro ثبت نام کنید!

Bookafy currently serves businesses and organizations around the world including software companies, universities, finance companies, government organizations, non-profits, coaches, consultants, sales people, counselors, churches, wellness, photographers, tax, and many more.

Start your FREE 7 day trial!

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder