BLOG BOOKAFY

Bagaimana Untuk Menjana Janji Temu Secara Automatik Dengan Alat Jualan Yang Betul?

Bagaimana untuk menjana janji temu secara automatik dengan alat jualan yang betul? | bookafy

DALAM POST INI

Tetapan janji temu mungkin kelihatan seperti jemputan mudah kepada seseorang ke mesyuarat maya atau ceramah jualan tetapi ia memainkan peranan yang lebih besar daripada itu. Ia merupakan proses seruan tindak penting yang membantu dalam penukaran petunjuk dalam corong jualan. Tetapan janji temu boleh berbeza-beza dalam perniagaan, biasanya, ia boleh ditempah mesyuarat, perbincangan cadangan atau demonstrasi produk mudah. Janji temu ini biasanya ditetapkan menggunakan pendail telefon oleh pasukan jualan.

Kebanyakan pelantikan B2B dilakukan melalui telefon dengan menjadualkan pembuat keputusan untuk membincangkan cadangan perniagaan dan peluang baharu.

Walaupun janji temu tidak bermakna jualan segera, ia meningkatkan masa penukaran petunjuk. Ia memberi gambaran awal kepada prospek anda bahawa anda serius untuk menjalankan perniagaan dengan mereka, menambah kesan kepada usaha memupuk petunjuk anda. Tetapan janji temu dan jenisnya boleh dipecahkan kepada corong jualan anda.

Corong jualan biasa terdiri daripada tiga bahagian . Bahagian atas corong (TOFU) ialah peringkat kesedaran di mana anda menjana minat dalam syarikat anda. Bahagian tengah corong (MOFU) ialah peringkat minat/keputusan di mana petunjuk anda mula melihat produk atau perkhidmatan anda. Bahagian bawah corong (BOFU) adalah tempat tindakan membeli berlaku.

Jenis Janji Temu Yang Anda Perlu Tahu

Pelantikan TOFU

Pelantikan jenis ini ialah tempat anda boleh mencari petunjuk atau prospek baharu yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang syarikat anda. Anda mungkin kecewa pada peringkat ini kerana ia biasanya berlumpur dengan tidak hadir dan petunjuk yang tidak layak. Ia adalah perkara biasa kerana peringkat ini berada di bahagian atas dan menapis sejumlah besar prospek dan petunjuk sama sekali.

Pelantikan MOFU

Pelantikan jenis ini adalah tempat anda boleh mencari prospek yang menyatakan minat dan pertimbangan untuk syarikat anda. Biasanya, prospek yang layak ditemui dalam pelantikan ini kerana mereka memberitahu titik kesakitan mereka pada peringkat ini dan menemui pilihan untuk perniagaan mereka. Anda boleh menghadapi kes bantahan dan penolakan yang tinggi, jadi uruskan jangkaan anda dengan lebih baik.

Pelantikan BOFU

Pelantikan jenis ini adalah untuk prospek yang ingin mendaftar untuk produk atau perkhidmatan dan biasanya ingin membincangkan penyesuaian, sokongan khusus dan SLA lain. Wakil jualan anda biasanya memajukan janji temu mereka kepada pengurus produk atau akaun untuk menutup perjanjian. Anda mesti mengutamakan jenis pelantikan ini dan memantau dengan teliti respons prospek anda.

Banyak syarikat, terutamanya B2B, masih bergantung pada kempen penetapan pelantikan mereka. Kemajuan teknologi dalam perisian dan sistem telefon telah membolehkan syarikat memajukan aktiviti jualan mereka ke peringkat seterusnya. Dengan hak alat jualan , penetap janji temu boleh mempamerkan profesionalisme mereka dengan mengurangkan dan meminimumkan kesilapan manual dalam tarikh pelantikan mereka.

Tiada lagi tempahan berganda atau janji temu bertindih pada satu tarikh. Mereka juga boleh mengoptimumkan masa mereka untuk janji temu dengan mencari masa terbaik untuk menetapkan tanpa mengira zon waktu memandangkan jam orang yang dilantik dan perniagaan disegerakkan. Bahagian berikut akan membimbing anda melalui alat jualan yang anda perlukan untuk menjana lebih banyak janji temu.

Alat Jualan Yang Tepat Untuk Menjana Janji Temu Secara Automatik

Pembalas E-mel Automatik (Clara Labs)

Seperti namanya, alat ini membantu jurujual membalas banyak e-mel setiap hari. Ia menjadi pembantu e-mel peribadi mereka yang sesuai untuk temu janji TOFU dan MOFU. Alat AER menggunakan penganalisis teks untuk mengenal pasti frasa kritikal dengan potensi minat yang mungkin diabaikan oleh manusia dalam peti masuk e-mel mereka. Ciri mesej sugestif dan ramalannya sangat membantu e-mel bertindak balas dengan pantas dengan ketepatan kontekstual.

Pembalas e-mel automatik boleh:

  • Selaraskan masa tempahan dengan prospek anda
  • Ikuti tindak balas yang tepat pada masanya
  • Akhiri masa untuk anda dan prospek anda
  • Tambahkan janji temu yang disahkan secara automatik pada kalendar tempahan anda

Sistem Tempahan Temujanji ( Bookafy )

Alat ini berfungsi sebagai konsol untuk semua janji temu anda dari tapak web yang berbeza, borang yang diserahkan, janji temu e-mel dan sembang, dsb. Anda boleh membenamkan pemberitahuan pop timbul dengan sisipan kod HTML yang mudah ke mana-mana tapak web. Anda boleh membuat tapak web mini yang diperibadikan untuk acara sasaran anda. Pelarasan jadual menjadi mudah dengannya ciri seret dan lepas dalam kalendar. Ia berfungsi sebagai aplikasi tunggal untuk semua jenis pelantikan.

Sistem tempahan temu janji boleh:

  • Jadualkan mesyuarat secara automatik dengan pautan unik
  • Membenarkan dan memproses pembayaran semasa proses tempahan
  • Tetapkan e-mel automatik atau peringatan SMS tentang tempahan
  • Tetapkan masa penimbal di antara mesyuarat

Apl Pengurusan Masa (Pick dan Apl Jam Dunia)

Alat ini boleh membantu wakil jualan anda mengurus dan mengatur jadual masa mereka. Dalam kes seperti jualan jauh, zon waktu berada di mana-mana dan boleh mengelirukan untuk kedua-dua pelanggan dan wakil. Ia boleh mengenal pasti masa bersama yang terbaik dan menetapkan mesyuarat melalui e-mel. Paparan penjadualan mudah alih dalam apl sesuai untuk jurujual semasa dalam perjalanan. Ia juga menyediakan perkongsian pautan khusus untuk janji temu saat akhir.

Apl pengurusan masa boleh:

  • Tentukan ketersediaan bersama antara yang dilantik dan tuan rumah
  • Kongsi URL pelanggan untuk menampung berbilang peserta
  • Hantar jemputan kalendar untuk kedua-dua pihak
  • Bandingkan dan tukar zon waktu geografi yang berbeza

Platform Pemesejan Teks ( pemesejan teks HubSpot )

Terdapat banyak alat pemesejan teks di pasaran, tetapi satu perkara yang menonjol ialah platform pemesejan teks yang didayakan CRM. Anda boleh mempunyai kawalan sepenuhnya ke atas interaksi dan melihat keseluruhan konteks mesej. Alat teks CRM menyediakan kelebihan untuk anda membuat susulan pada janji temu dalam masa nyata dan menghalang ketidakhadiran.

Platform pemesejan teks boleh:

  • Tetapkan urutan SMS untuk kempen SMS anda
  • Tambahkan media kaya seperti foto dan GIF pada MMS anda
  • Tarik pelawat terdorong mudah alih ke tapak web anda
  • Siarkan SMS/MMS secara besar-besaran dengan sedikit kos

Alat Pendail Jualan (Aloware)

Dalam menjana temu janji jualan, panggilan sejuk masih diutamakan kerana ia menghubungi dan mendapat respons segera daripada prospek. Panggilan dingin memberikan jurujual banyak ruang untuk merundingkan jadual atau masa terbaik untuk panggilan balik. Pendail hartanah biasanya digunakan dalam panggilan sejuk kerana ia mengesan dan menghalang mesin automatik daripada berhubung dengan ejen jualan.

Pendail jualan boleh:

  • Dail sebanyak 500 kenalan sehari
  • Meningkatkan interaksi manusia dengan manusia
  • Lepaskan mel suara yang telah dirakamkan
  • Log panggilan terus ke CRM
  • Cetuskan panggilan keluar untuk tindakan susulan

Chatbots (ManyChats)

Alat ini telah menjadi penyelesaian get-go untuk perniagaan yang ingin menskalakan dan mengautomasikan janji temu masuk mereka. Banyak penyedia chatbot menyepadukan aliran kerja sembang AI untuk meniru perbualan manusia dan meningkatkan masa tindak balas dalam berbilang saluran. Chatbots biasanya digunakan dengan Facebook messenger tetapi juga boleh digunakan dalam webchat.

Chatbot boleh:

  • Eksport data melalui hamparan
  • Bersambung dengan aplikasi lain
  • Sediakan pilihan bijak untuk orang yang dilantik
  • Jawab Soalan Lazim untuk perkhidmatan pelanggan

Bagaimana Untuk Mengetahui Teknologi Mana Yang Paling Sesuai dengan Keperluan Anda?

Sebelum melompat dan menandatangani alat jualan di atas, anda mesti mengenal pasti matlamat penetapan janji temu anda terlebih dahulu. Tetapkan objektif untuk jenis pelantikan yang ingin anda hasilkan. Rujuk corong jualan anda (TAUHU, MOFU dan BOFU ) dan lihat bahagian proses jualan yang ingin anda perbaiki.

Anda mungkin perlu menilai pasukan semasa anda kerana janji temu hanya boleh dilakukan oleh jurujual tertentu. Mengejar jenis pelantikan yang pasukan anda tidak dilatih pasti boleh menjejaskan metrik jualan anda.

Membungkus Semuanya

Sudah lewat untuk menetapkan janji temu dalam pondok telefon dengan perancang kulit tebal. Tetapan janji temu ialah proses yang mudah tetapi kompleks yang memerlukan jurujual untuk mengimbangi usaha manusia dan automasi mesin. Teknologi telah berjalan jauh untuk menembusi proses jualan, dan penyelesaian teknologi muncul di mana-mana untuk menyelesaikan dan membantu jurujual dengan tugas mereka. Memilih alat yang betul membawa kepada produktiviti, kecekapan dan generasi tetapan janji temu yang lebih baik dalam perniagaan anda.

Online scheduling software

Jimat masa dan wang pasukan anda dengan Bookafy!

Menggunakan perisian penjadualan janji temu dalam talian, anda boleh mengautomasikan tempahan, peringatan, penyegerakan ke kalendar, mengambil URL mesyuarat video dan banyak lagi. Cuba Bookafy percuma hari ini!

Artikel yang Disyorkan

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder