5 Aplikasi Penjadualan Pekerja Terbaik

The 5 best employee scheduling apps

5 Aplikasi Penjadualan Pekerja Terbaik

Sama ada menjalankan perniagaan, sekolah, badan amal atau mana-mana organisasi lain; penjadualan syif, mesyuarat, cuti tahunan dan banyak lagi adalah penting untuk mengekalkan ketenteraman. Selama bertahun-tahun, organisasi bergantung pada kalendar, biasanya ditulis dengan tangan. Walaupun dengan pengenalan komputer dan sistem syarikat, penjadualan masih menghadapi masalah.

Kemunculan teknologi yang lebih baik dan lebih maju telah mengubah perkara ini, dan mana-mana syarikat atau pertubuhan yang berjaya harus menggunakan aplikasi penjadualan untuk memastikan pekerja mereka gembira dan urusan mereka teratur. Tetapi, jika anda masih tidak menerima kemudahan aplikasi ini, atau anda merasakan sistem semasa anda tidak sesuai untuk keperluan anda, anda perlu mengetahui apl penjadualan terbaik untuk sebarang permintaan.

Dengan begitu banyak di pasaran, adalah mencabar untuk menentukan apl penjadualan yang sesuai untuk perniagaan anda, jadi berikut ialah pilihan utama apl penjadualan pekerja kami untuk memastikan masa anda terurus dan menikmati kejelasan yang lebih baik untuk semua orang yang terlibat.

Faedah aplikasi penjadualan pekerja

Walaupun anda menganggap diri anda sebagai pengurus yang paling teratur dalam perniagaan, penjadualan apl masih penting untuk memulihkan keadaan dan mengekalkan momentum syarikat atau organisasi anda. Oleh itu, adalah penting untuk mempertimbangkan faedah paling penting untuk melabur dalam apl penjadualan terbaik supaya anda memahami sebab apl tersebut merupakan elemen penting bagi perusahaan yang berjaya.

Pengurusan masa yang lebih baik

Salah satu faedah yang paling jelas daripada aplikasi penjadualan dan organisasi ialah pengurusan masa yang dipertingkatkan. Jika anda menjalankan perniagaan yang sibuk, sibuk, atau pelajar yang mempunyai banyak perkara, pengurusan masa adalah penting untuk mewujudkan amalan luar biasa yang membolehkan anda menyelesaikan semua yang perlu anda lakukan tepat pada masanya, tanpa perlu tergesa-gesa, yang boleh menjejaskan kualiti kerja anda.

Dengan menggunakan apl penjadualan, anda mendapat idea yang jelas dan mudah untuk kontekstual tentang hari, minggu dan bulan anda. Dengan ini, anda boleh menentukan berapa banyak masa yang anda ada untuk tugasan dan projek tertentu, yang membolehkan anda mengekalkan momentum, bekerja lebih keras atau berasa lebih selesa meluangkan masa anda untuk memastikan anda menyelesaikan projek anda dengan standard tertinggi.

Jika anda seorang yang menghabiskan terlalu banyak masa merancang daripada melakukan, manfaat ini boleh meningkatkan prestasi anda secara mendadak. Memandangkan masa boleh terasa terlalu abstrak terlalu kerap, apl penjadualan terbaik membolehkan anda menggambarkan kemajuan anda dengan lebih baik, dan ini membantu anda mengurus setiap peringkat projek dengan ketepatan dan mudah.

Membantu mengutamakan tugas dan projek

Selain pengurusan masa, aplikasi organisasi dan penjadualan membantu mengutamakan tugas dan projek. Penangguhan, atau sekadar mengelakkan tanggungjawab yang lebih mencabar dan mencabar, boleh menghalang kemajuan syarikat anda dengan teruk. Jika anda terlalu lama mengabaikan projek yang paling penting kerana ia menakutkan , anda berisiko kehilangan tarikh akhir atau tidak memenuhi piawaian tinggi syarikat anda.

Apl penjadualan pekerja berkualiti tinggi membolehkan anda menetapkan keutamaan dan menyusun projek mengikut urutan yang paling penting kepada yang paling kurang penting, atau sebaliknya. Dari sini, anda boleh menandai setiap tugas semasa anda meneruskan, yang bermaksud anda tidak akan terlepas apa-apa dan anda akan mengelakkan risiko meninggalkan tugas yang sukar sehingga saat akhir.

Apl penjadualan anda juga akan disertakan dengan tarikh akhir yang membolehkan anda menjejak projek untuk mendapatkan keutamaan yang lebih baik. Dalam sesetengah kes, anda mungkin mempunyai sistem berkod warna yang menyerlahkan apabila projek tertunggak atau hampir tertunggak. Anda mungkin boleh memilih warna tertentu (seperti oren untuk hampir tertunggak dan merah untuk tertunggak) , jadi anda boleh melaraskan fokus anda jika perlu. Jika anda memerlukan rangsangan, pertimbangkan untuk menugaskan Hijau kepada tugasan yang telah disiapkan untuk memastikan anda meneruskan.

Meningkatkan kecekapan

Sama ada anda pemilik perniagaan atau sukarelawan yang menjalankan organisasi, anda sudah pasti banyak yang perlu dilakukan. Tanpa apl penjadualan berkualiti tinggi, mudah untuk berasa tertekan dengan jumlah kerja yang perlu anda selesaikan tepat pada masanya, terutamanya jika keadaan berubah semasa anda tiada kerana permintaan cuti, sakit atau keadaan yang tidak dijangka.

Di sinilah apl organisasi terbaik menonjol daripada alternatif harian. Ia membolehkan anda melaraskan tugas, tarikh akhir dan banyak lagi di mana-mana anda berada melalui apl mudah alih. Ini bermakna anda tidak perlu menunggu untuk masuk ke pejabat untuk mengemas kini sistem anda. Sebaik sahaja anda menukar sesuatu pada apl kami, ia akan mencerminkan sistem utama.

Jika anda tidak dapat menghubungi seseorang di tempat kerja atau organisasi anda, ini sesuai untuk meningkatkan kecekapan. Ia akan meminimumkan masa henti, menjimatkan ahli pasukan menunggu jawapan dan memperkasakan semua orang untuk meneruskannya tanpa perlu menyemak semula butiran.

Memupuk kerja berpasukan dan kerjasama

Kerja berpasukan yang cemerlang adalah penting untuk kejayaan mana-mana organisasi, dan selain daripada latihan membina pasukan dan mengupah individu yang berfikiran sama, apl penjadualan pekerja boleh meningkatkan kerja berpasukan dengan ketara dan meningkatkan kerjasama untuk membantu pejabat anda memupuk suasana yang produktif.

Daripada memberikan satu tugasan kepada seorang pekerja, anda boleh memberikan tugas yang sama kepada pasukan yang kemudiannya boleh menggunakan perisian untuk bekerjasama, berkongsi idea dan mengedit bahagian projek agar sesuai dengan permintaan. Dengan ini, anda akan melihat peningkatan dalam produktiviti dan menyaksikan pasukan anda memupuk hubungan kerja yang penting. Anda juga mungkin menemui Pasukan Impian bertauliah yang cemerlang dalam bidang perniagaan yang anda tidak jangkakan.

Pekerja suka apabila kakitangan kanan menjadikan kehidupan mereka semudah mungkin sambil masih memberi mereka cabaran, dan apl penjadualan pekerja yang terbaik menghapuskan masa henti yang janggal dan membolehkan mereka bekerja secepat mungkin dengan pasukan projek mereka.

5 aplikasi penjadualan pekerja terbaik

Tidak kira sebab anda memerlukan apl penjadualan pekerja, berikut ialah lima contoh terbaik untuk anda pertimbangkan dan mengubah operasi anda untuk menjadikan organisasi anda lebih cekap dan berjaya.

Bookafy

Bookafy ialah pilihan terbaik untuk perniagaan dan organisasi yang memerlukan penjadualan pekerja terbaik sambil mengekalkan model langganan mampu milik.

Ia mempunyai pelbagai ciri berguna, bertindak sebagai platform berasaskan web tetapi juga menawarkan versi telefon pintar untuk membolehkan anda membuat pelarasan pada jadual pekerja anda semasa dalam perjalanan. Ini tidak seperti kebanyakan pesaingnya, yang hanya membenarkan anda mengemas kini jadual di komputer kerja anda.

Ini bukan satu-satunya ciri untuk teruja, walaupun. Platform Bookafy yang pintar dan mantap sesuai untuk semua jenis tempahan, termasuk janji temu sekali sahaja dan mesyuarat berulang. Anda boleh menyepadukan dengan perisian persidangan kegemaran semua orang ( Zoom , Gotomeeting ), dan anda boleh menikmati percubaan tujuh hari untuk menyelesaikan segala-galanya sebelum anda melakukan sepenuh masa.

Bookafy juga menawarkan penyelesaian perkhidmatan pelanggan telefon dan e-mel untuk memastikan anda sentiasa boleh menghubungi pasukan ejennya sekiranya terdapat masalah. Pada bila-bila masa anda membuat panggilan, mereka akan dapat menyelesaikan masalah anda dengan cepat dan cekap untuk membantu anda kembali melakukan perkara yang terbaik yang anda lakukan.

ZoomShift

ZoomShift ialah penyelesaian pilihan anda jika anda mencari perisian penjadualan pekerja. Dengan antara muka penjadualan anjakan seret dan lepas yang mudah digunakan, anda boleh membuat jadual dalam masa seminit.

Penjadual ZoomShift mempunyai pandangan yang kemas dan intuitif seperti — Ahli Pasukan, Lokasi, Kedudukan dan Kalendar. Berdasarkan kerumitan perniagaan, pemilik dan pengurus perniagaan boleh membuat jadual dengan cara yang mudah. Ia juga memberi kuasa kepada pemilik perniagaan untuk mengurus pertukaran syif, helaian masa, kehadiran, masa cuti berbayar, lebih masa dan komunikasi lancar dengan berkesan dalam satu apl.

ZoomShift serasi dengan kedua-dua aplikasi web dan mudah alih. Aplikasi mudah alih membolehkan majikan dan pekerja menggunakan semua keupayaan perisian semasa dalam perjalanan. Pekerja mendapat pemberitahuan apl segera dan e-mel untuk setiap kemas kini syif. Ia membantu untuk meningkatkan akauntabiliti pekerja, mengurangkan tidak hadir dan kesilapan manual. Ciri jam masa GPSnya berguna untuk memeriksa sama ada pekerja mencatat masa masuk keluar dari lokasi yang betul, pada masa yang sesuai. Pengurus mendapat makluman tentang sebarang jam waktu yang tidak sah.

ZoomShift direka untuk setiap perniagaan kecil hingga sederhana. Ia digunakan secara meluas oleh restoran, peruncit, penjagaan kesihatan, rumah penjagaan, bomba, pengawal keselamatan, pusat panggilan, hospitaliti, pembinaan, institut pendidikan dan banyak lagi.

actiPLANS

Jika anda melihat apl penjadualan pekerja yang menawarkan pelbagai ciri intuitif dan mesra pengguna, actiPLANS boleh menjadi tambahan yang sempurna kepada organisasi anda. Ia sesuai untuk merancang masa rehat untuk permintaan jangka panjang dan pendek dan ini sesuai jika anda ingin mengatasi masalah krew rangka.

Tiada perniagaan yang mahu ditinggalkan dalam kesusahan, jadi mengetahui siapa yang pergi, bila mereka tiada, dan berapa lama mereka tiada akan meningkatkan pejabat atau organisasi perniagaan anda secara mendadak. Daripada cuba menyesuaikan diri dengan bilangan kakitangan yang berkurangan, anda boleh melaraskan permintaan dan tarikh akhir projek (jika boleh) untuk memastikan semua orang berada di sana untuk menyelesaikan kerja dengan betul.

Selain itu, kelulusan cuti automatik menyelaraskan proses, yang akan memberi manfaat kepada pekerja kerana mereka tidak perlu menunggu untuk mendapatkan kelulusan yang boleh dikebumikan di bawah keperluan lain.

Anda juga boleh memanfaatkan baki PTO (masa cuti berbayar) supaya semua orang memahami dengan tepat berapa banyak lagi masa yang mereka mampu untuk berlepas pada tahun tersebut. Ini membolehkan kakitangan merancang percutian mereka dengan lebih baik dan akan mengurangkan risiko kesilapan yang dilakukan sepanjang tahun.

ShiftNote

ShiftNote sesuai untuk industri katering dan restoran serta mana-mana perniagaan yang bergantung pada kerja syif untuk mengekalkan ketertiban dan kejayaan. Ini boleh termasuk runcit, tetapi juga hotel dan profesion hospitaliti lain. Tidak kira syarikat anda, anda boleh mempercayai ShiftNote untuk menyampaikan sesuatu yang berguna dari bahagian atas piramid ke bawah.

Penjadual yang mudah digunakan dan sistem pengurusan masa rehat menghilangkan kerumitan cuba menyesuaikan semua orang ke dalam minggu tanpa mengganggu sepanjang hayat mereka (yang boleh mengganggu pekerja dan berisiko tidak mempunyai badan yang mencukupi apabila anda memerlukannya).

Ia juga menawarkan komunikasi harian, yang akan membolehkan anda membuat pelarasan pada jadual jika perlu. Ini memastikan rekod yang lebih baik yang boleh menjejaki jumlah pekerja yang telah bekerja, dan oleh itu jumlah yang mereka perolehi, yang akan memastikan buku anda dalam keadaan baik dan mengelakkan pembayaran berlebihan atau kurang.

Jika anda baru untuk menjadualkan apl yang bergantung pada pusingan tulisan tangan selama yang anda ingat, ShiftNote menyediakan pilihan yang mudah dan mesra filem dan jika anda membawa masuk kakitangan baharu, latihan dan ciri onboardingnya membolehkan semua orang berasa yakin sejak hari pertama mereka bekerja.

Kemanusiaan

Dengan nama seperti Humanity, anda menjangkakan ia menjadi pilihan yang memfokuskan pada orang itu dan bukannya pekerja, dan itulah yang dilakukannya. Sama pentingnya dengan penjadualan kakitangan adalah untuk perniagaan anda, ia juga penting untuk menyedari bahawa mereka mempunyai kehidupan mereka sendiri untuk hidup.

Dengan Humanity, anda boleh mencipta jadual kerja yang selesa dan mudah untuk semua orang dan mempertimbangkan keperluan lain seperti penjagaan anak, temu janji perubatan dan masa rehat yang penting untuk memastikan mereka gembira, sihat dan bermotivasi di pejabat. Ia akan disepadukan dengan platform semasa anda seperti Oracle, Workday, atau BambooHR, antara lain, dan ini membolehkan anda melaraskan jadual pekerja tidak kira di mana anda berada.

Platform ini mudah digunakan dan mudah dibaca, menggunakan label berkod warna untuk menyerlahkan siapa yang melakukan apa pada hari tertentu. Terdapat pilihan untuk Tiada Shift , dan ini mengakibatkan 80% lebih sedikit ralat semasa melakukan pusingan mingguan atau bulanan.

Sama ada di hospital, sekolah, restoran atau pejabat setiap hari, Humanity ialah salah satu pilihan utama untuk penjadualan pekerja yang boleh dipercayai, dan ia dijamin untuk meningkatkan pengalaman pekerja. Dengan itu, anda boleh memastikan tiada sesiapa yang berada dalam kegelapan atau terlepas peralihan sekali lagi, yang memastikan perniagaan atau organisasi anda berjalan lancar.

Susun Organisasi Anda Hari Ini

Setiap syarikat atau organisasi mempunyai keperluan penjadualan khusus yang berbeza, dan ini akan mencerminkan dalam apl penjadualan yang anda tentukan adalah yang terbaik untuk anda. Mana-mana yang anda pilih, anda boleh berasa yakin bahawa ia akan merevolusikan amalan anda. Ia akan memudahkan pekerja mengetahui apa yang mereka lakukan, apabila mereka melakukannya, dan memastikan bahawa pasukan anda tidak pernah tertekan kerana kekurangan kakitangan.

Ia bukan sahaja akan memberi manfaat kepada pekerja anda. Kedua-dua kakitangan kanan dan pelanggan akan menikmati organisasi yang kurang berantakan. Dengan apl penjadualan terbaik, anda boleh menyampaikan perkhidmatan berkualiti tinggi, tidak terlepas tarikh akhir sekali lagi dan memaklumkan pelanggan anda tentang masa terbaik untuk melawat supaya anda boleh membantu mereka mengatasi sebarang isu.

Catatan Berkaitan

Isi kandungan

Isi kandungan

Mula menempah janji temu
dengan Bookafy secara percuma!

Daftar hari ini untuk Percubaan Bookafy Pro percuma!

Bookafy currently serves businesses and organizations around the world including software companies, universities, finance companies, government organizations, non-profits, coaches, consultants, sales people, counselors, churches, wellness, photographers, tax, and many more.

Start your FREE 7 day trial!

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder