BLOG BOOKAFY

5 Keperluan Teratas Perniagaan Kecil Perlu Kedudukan Dalam Google (Atau Enjin Carian Lain)?

Rank in google

DALAM POST INI

Perniagaan “kecil” tidak bermakna perniagaan “kurang layak”. Projek anda mungkin memberi orang penyelesaian yang menangani isu rantau tertentu, dan tiada syarikat global akan menyediakan penyelesaian yang berkesan seperti milik anda. Memandangkan potensi projek anda, anda mempunyai segala-galanya untuk menjadikan tapak web perniagaan anda berada di kedudukan tiga teratas.

Berikut ialah lima keperluan untuk memastikan anda mendapat kedudukan yang baik tidak lama lagi dan mengekalkan kedudukan terbaik anda dalam beberapa SERP!

1. Semakan Kedudukan Tempatan

Perniagaan kecil yang menyediakan penyelesaian untuk cabaran tempatan dan menumpukan pada soalan satu wilayah memerlukan penyemak kedudukan tempatan untuk melihat prestasi mereka dan menilai kemajuan mereka. – Kata Eyal Elazar, Ketua Pemasaran Produk di Berisiko .

Selain itu, anda mungkin menyasarkan bukan seluruh negeri/negara tetapi sebuah bandar atau malah sebuah bandar kecil; alat yang komprehensif akan membolehkan anda menyemak kedudukan peta dengan teliti supaya anda melihat apa yang telah anda capai dan jurang yang perlu diisi.

Sebagai contoh, anda mungkin mempunyai kedudukan yang baik di Louisiana dengan beberapa kata kunci, tetapi kedudukan Utah yang hebat anda bergantung pada imejan, manakala anda telah mencapai hasil yang positif di Texas kerana pembinaan pautan yang kukuh.

Selain itu, anda mungkin mendapati bahawa tapak web perniagaan anda mempunyai kedudukan yang lebih baik di tempat yang tidak anda sasarkan. Kejayaan bertuah itu ialah peluang #1 anda untuk meluaskan kumpulan pembeli anda dan mendapatkan lebih ramai pelanggan yang berminat. Selain itu, anda boleh mengukuhkan kejayaan anda dengan menyumbang kepada pengoptimuman kandungan untuk wilayah tersebut. – Menyebut Christa Reed, Ketua Penyelidikan Pasaran Kerja di Pencari Kerja .

Katakan anda seorang usahawan dari Indiana dan tiba-tiba perasan bagaimana laman web anda mempunyai kedudukan yang tinggi di Nebraska dan Illinois walaupun anda tidak mengiklankan tawaran anda di sana. Memandangkan anda sudah mempunyai sedikit populariti di negeri tersebut, anda boleh menyumbang lebih banyak kepada pengiklanan dan pengoptimuman untuk mendapatkan jangkauan yang lebih baik, lebih banyak klik dan, sudah tentu, lebih banyak pesanan!

Satu lagi contoh yang lebih bertuah ialah apabila anda melihat tawaran anda popular di UK atau beberapa negara Eropah. Menemui bahawa dengan penyemak kedudukan tempatan ialah peluang 10/10 untuk menjadi penyedia produk/perkhidmatan yang dituntut di seluruh dunia!

2. Kerja Kata Kunci yang Mendalam

Pertama sekali, perniagaan kecil anda memerlukan penjejak kedudukan kata kunci untuk menentukan frasa kunci yang membantu tapak web anda kekal lebih tinggi. Selain itu, alat sedemikian adalah penting untuk mengetahui frasa yang masuk dan keluar dari bahagian atas, kerana itu adalah isyarat anda untuk mengemas kini kandungan anda atau menambah bahagian baharu yang membantu pengoptimuman tapak web anda. Tetapi juga, anda mesti memberi perhatian kepada komponen berikut yang menjadikan enjin carian “menghargai” kandungan anda dan meletakkan anda lebih baik:

Kelantangan

Kelantangan carian ialah kekerapan kata kunci/frasa kunci dicari dalam enjin tertentu. Sebagai contoh, kata kunci dengan volum 8K dalam Google mungkin mempunyai 13K dalam Bing dan 4K dalam DuckDuckGo. Anda mahu kata kunci dengan volum tertinggi anda perisian pengesan kata kunci boleh cari (yang mesti berkaitan dengan niche dan arah anda).

Berusaha untuk memfokus pada kata kunci dengan volum 1K dan lebih banyak. Namun, mengabaikan kata kunci volum rendah adalah tidak bijak kerana masih terdapat 10-900 orang menaip pertanyaan itu. Tetapi ambil perhatian bahawa kata kunci volum rendah mungkin memberi anda cabaran berikut:

  • Kesilapan tatabahasa. Sebagai peraturan, kata kunci volum rendah mempunyai masalah ejaan atau kesilapan lain. Walaupun itu tidak dapat dilihat oleh ramai pengguna, sesetengah pengguna boleh menganggap bahawa kandungan anda tidak profesional.
  • Jika anda menggunakan mana-mana apl yang membetulkan tatabahasa, AI mungkin menukar kata kunci keutamaan anda untuk kejelasan dan ketepatan, dan anda perlu meluangkan masa tambahan untuk memastikan anda telah menggunakan borang yang betul.

Namun begitu, kata kunci volum rendah mempunyai beberapa faedah!

  • Ia boleh menjadi kata kunci sinonim terbaik anda yang akan menarik pembeli baharu.
  • Kata kunci volum rendah cenderung panjang dan kekhususannya boleh membantu orang mencari tawaran anda dengan lebih cepat.
  • Anda boleh mengelakkan spam kata kunci dengan mempelbagaikan kata kunci anda dengan bentuk sinonim.

KD — Kesukaran Kata Kunci

Metrik itu menerangkan kekerapan sumber maklumat menggunakan kumpulan kata kunci, bermakna anda boleh melihat betapa kompetitifnya frasa kunci. Sebagai peraturan, 50KD dan banyak lagi adalah cukup mencabar dan anda harus menggunakan kata kunci tersebut hanya apabila kata kunci tersebut mempunyai volum 3K+. Kunci KD rendah ialah tiket percuma anda ke kedudukan yang lebih baik tetapi ambil perhatian bahawa mesti ada sekurang-kurangnya 1K volum untuk berjaya dengannya.

Memandangkan dua metrik yang dijelaskan, anda boleh mempunyai formula untuk kata kunci terbaik untuk digunakan untuk kedudukan mudah!

Kelantangan Tinggi + KD Rendah = Pintasan Anda ke Atas

Panjang Kata Kunci

Kami menyebut bahawa kekunci volum rendah mungkin panjang dan khusus. Panjang kata kunci adalah tentang itu. Ia menunjukkan betapa khusus frasa anda dan cara ia mengecilkan carian ke bawah.

Sebagai peraturan, kata kunci pendek (contohnya, “kedai roti”) adalah sangat umum. Mereka meletakkan kandungan anda dalam kategori yang luas, di mana tawaran anda hilang serta-merta, terutamanya apabila anda memerlukan lebih banyak kerja pada pembinaan pautan, imejan dan komponen lain. Kata kunci panjang (contohnya, “kedai kek bakeri Perancis Oklahoma”) mempunyai butiran lanjut, seperti tujuan, tawaran khusus, lokasi, dsb.

Menggunakan kata kunci yang panjang adalah perlu; menggabungkan mereka dengan yang pendek adalah bijak. Cuba tulis kandungan promosi yang lebih panjang dan mempunyai keseimbangan kata kunci pendek dan panjang untuk keterlihatan serantau yang maksimum.

3. Kandungan Untuk Orang, Bukan SERP

Ingat bahawa walaupun anda berusaha untuk memenuhi semua piawaian dan tuntutan SERP, anda masih mencipta kandungan dan tawaran untuk pelanggan anda. Oleh itu, kandungan anda mestilah 100% boleh dibaca, menarik, sistematik dan relevan bagi mereka yang mencari penyelesaian dalam niche anda. Selain itu, enjin carian tidak bodoh dan boleh melihat apabila anda menumpukan pada keperluan mereka dan bukannya pengguna, meletakkan anda di bawah.

Anda akan mendapat kedudukan yang sempurna apabila anda mempunyai

  • Bahan yang berkaitan untuk bakal pelanggan dan pelanggan sebenar (contohnya, anda boleh membuat catatan blog untuk tujuan pendidikan pelanggan atau hanya menerangkan topik berkaitan yang pesaing anda abaikan)
  • Jadikan teks anda boleh dibaca dan jelas
  • Tambahkan multimedia (gambar, video untuk SEO , maklumat grafik) untuk menyandarkan tawaran anda dan menjadikannya lebih menarik
  • Pautkan kepada sumber yang bereputasi (seperti Wikipedia atau agensi kerajaan)
  • Elakkan spam kata kunci; pelbagaikan kata kunci anda mengikut bentuk sinonim dan panjangnya.

Tambahan pula, anda mesti mengemas kini semua itu secara sistematik! Ingat bahawa enjin carian sentiasa mengemas kini algoritma mereka dan anda mesti sentiasa berwaspada untuk perubahan yang tidak dijangka untuk mengekalkan kedudukan yang baik dan meningkatkan kedudukan anda. Oleh itu, jangan abaikan untuk menyemak peraturan baharu dan pastikan anda menyediakan bahan baharu dan kata kunci yang berkaitan dikumpulkan untuk pusingan perubahan seterusnya.

4. Pembinaan Pautan yang Teguh

Pembinaan pautan ialah mencipta pautan dari satu halaman web ke halaman web yang lain, selalunya melalui tapak web pihak ketiga. Pembinaan pautan adalah penting untuk mana-mana strategi pemasaran digital, bukan sahaja untuk perniagaan kecil tetapi untuk syarikat besar. Ia membantu meningkatkan keterlihatan dan kuasa tapak web, yang membawa kepada kedudukan organik yang lebih tinggi dan lebih banyak trafik.

Terdapat beberapa jenis pautan yang boleh anda gunakan, termasuk:

  • Pautan ikuti
  • Pautan tidak ikut
  • Pautan dalaman dan luaran
  • Pautan daripada tapak media sosial (seperti Facebook, Twitter, Google+ dan Reddit)
  • Siaran tetamu di tapak web lain dalam niche anda atau berkaitan dengan industri anda
  • Siaran akhbar dan bentuk pengedaran kandungan lain.

Harap maklum bahawa siaran tetamu mungkin mencabar apabila anda tidak mempunyai kempen jangkauan yang kukuh. Jadi, mewujudkan kempen jangkauan yang baik adalah perlu; anda boleh mengetahui lebih lanjut tentang apakah kesilapan jangkauan yang perlu dielakkan sekarang.

5. Pengumpulan Data Tepat

Anda perlu menjalankan semakan dan audit secara sistematik untuk melihat kedudukan tapak web anda dan komponen yang boleh membantu anda naik lebih pantas dan kekal di kedudukan teratas. Itulah sebabnya memilih alat semakan kedudukan dengan AI atau mekanisme automotif lain yang membolehkan anda mengumpul data dan memprosesnya serta-merta adalah penting.

Kepentingan kualiti data tidak dapat dinafikan, dan data anda tentang kedudukan mestilah

  • Terkini. Memandangkan perubahan algoritma yang berterusan, anda mahukan maklumat terkini tentang prestasi tapak web anda.
  • lengkap. Data yang salah membawa kepada kesimpulan yang samar-samar dan tindakan yang tidak konsisten yang mungkin membuatkan anda memilih arah yang merumitkan laluan anda menuju kejayaan.
  • Bersistematik. Kekacauan data tidak pernah membantu dan anda memerlukan maklumat yang jelas tentang prestasi perniagaan anda untuk menentukan semua positif dan negatif.
  • bersegmen. Data am tidak mencukupi dan anda ingin menemui segmen prestasi tapak web anda (misalnya, kata kunci dengan kedudukan yang lebih baik atau lebih teruk, atau anda ingin melihat prestasi tapak web anda di tempat yang berbeza).

Kata Akhir

Kedudukan tinggi pada SERP Google adalah penting untuk mana-mana perniagaan dalam talian. Sebagai pemilik perniagaan kecil, anda mesti melabur masa dan usaha untuk menguasai sistem yang mengawal kedudukan carian. Tetapi dengan strategi, alat dan pengetahuan yang betul, anda pasti boleh mencapai kedudukan yang anda inginkan! Semoga berjaya!

Online scheduling software

Jimat masa dan wang pasukan anda dengan Bookafy!

Menggunakan perisian penjadualan janji temu dalam talian, anda boleh mengautomasikan tempahan, peringatan, penyegerakan ke kalendar, mengambil URL mesyuarat video dan banyak lagi. Cuba Bookafy percuma hari ini!

Artikel yang Disyorkan

Bookafy


"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder

Bookafy



"See why +25,000 organizations in 180 countries around the world trust Bookafy for their online appointment booking app!

Feature rich, beautiful and simple. Try it free for 7 days"

Casey Sullivan

Founder